söndag 1 mars 2009

Vänner..




Idag ska det bli en riktig latdag. Mina två senaste söndagar har varit mysiga med carneval. Men jag har fått kliva upp tidigt för att få plats på tåget. Så dagen inleddes med sovmorgon ända till halv nio. Sen tog jag en cykeltur till byn. Jag köpte Sarde a la venezia. som är en favorit. det är lök russin pinjenötter och sardiner jag tror det är vinäger också. Jag älskar denna rätt. Rätten kallas också sarde al sour. En liten minipåsklilja har tittat upp vid min port, ett vårtecken. Jag köper lökväxter som jag sen när de vissnat ner petar ner lite varstans och sen glömmer jag bort det, och får små överaskningar året därpå. Borta vid förra årets fölungar, småhingstarna hadde de lite siesta på maten. Två kompisar vilade tillsammans jag tog kort på dem...nu ska jag fortsätta med latandet...

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, våren är på väg hos dig! Här känns det allt annat än vårlikt idag, men vi har ju haft väldigt fina dagar innan i veckan, så jag ska inte klaga.

Veronica sa...

Vad härligt med lite vårtecken! Här fortsätter det att regna och det känns absolut inte som mars. Jag vill ha vår, nu!!

Ha en fortsatt fin kväll!

Kram