tisdag 3 mars 2009

Badkar....

Jag brukar säga det är inte mycket jag saknar här, förutom mina vänner och familj. Men idag saknar jag badkar. Inte för jag alltid haft det i Sverige eller att det inte finns i Italien. Men jag har bara dusch här. Tänk vad skönt att krypa ned i ett badkar fyllt med riktigt varmt vatten och ligga och tina upp. När det är lite småruggigt ute och man har jobbat så musklerna är stela. Det kom hö idag. Och vi var inte så många som jobbade. Jag och Tony lastade av halva lastbilen själv konkade bar och staplade höet. sen kom Sandro, han hadde varit runt i hagarna med mat till hästarna. så vi var tre på andra halvan. Jean piero tittade på och buttade ner balarna från flaket. Han ville inte hjälpa till då skulle han få ont i ryggen sa han. Jag har skolios och har redan ont i ryggen men är van. Som sagt var ett bad nu skulle vart fint. Det finns ju badkar här kom jag på i hästhagarna som hästarna dricker ur. får väll dra en vattenslang till närmsta badkar och ta ett bad under stjärnorna..Nattvakterna skulle nog göra stora ögon och hästarna med. Chefen luca kom hem med en fyra månaders valp en jakthund en tysk sort som heter waimaran eller något sånt. Jag och Monica gullade lite med den, sen stod den och ylade så fort den hörde vi kom i närheten. Stackarn hadde inga leksaker eller tuggben. De verkar inte förstå riktigt en hunds behov här. Jag ska fixa något för den att pyssla med imorgon. Valpen är instängd i en box. Hoppas den får komma in i boxen där de har schäfertiken sen, så de har sällskap av varandra åtminstånde. Nu ska jag gå och duscha, det är det som står till buds utan badkar..

4 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Jag saknar också badkar när jag inte har något.. När jag har haft badkar har det av någon anledning inte blivit att man badat särskilt ofta ändå... Men så är det väl.. det man har uppskattar man inte alltid och det man inte har saknar man...
Jag har en "scaldasonno" i sängen som jag sätter på ungefär en halvtimme innan jag går och lägger mig. Då är det varmt och gott i sängen och det känns extra skönt när man har ont lite här och där.

Myra sa...

Weimaraner är ju urmysiga! Mys lite från mig också! :)

Att bada i hästarnas badkar har jag vana på. Varje -och jag menar VARJE- jäkla vecka om somrarna så åkte jag i karet.
Det var smällar man fick ta som ledare under lägerveckorna... Hahaha

Anonym sa...

Urch vad det lät jobbigt att lasta av höbalar, dom är säkert inte lätta. jag har också en blogg som du kan gå in på. Suddegumman.blogspot.com ha ha tror det är rätt så. vad roligt att man får höra hur de har det. Skulle vara fint om du kröp ner i badkaret bland hästarna ha ha. Nej det är nog inte så dumt speciellt inte för dej som har ont i ryggen. Kram Carina

Anonym sa...

hm,,,jag vet inte jag,,,visst bra med värme i kojen men,,,el??låter lite lurigt.. MEN kankse bättre med en elfilt/madrass än en karl till ingen nytta??he,,,jo så ÄR det nog,,Linnea