söndag 22 mars 2009

Irriterad och ledsen..


Det är märkligt, vi har mer och mer teknik för kommuniktion. Snabbare internet, mobiltelefoner, vanliga telefoner och vanlig snigelpost. Men endå tycks det som folk har mindre tid att höra av sig. Jo mina vänner de är duktiga på att höra av sig. Det behöver inte vara mer än en hällsning ,bara visa att man bryr sig. Jag vill själv också hålla kontakten och visa jag tänker på alla som står nära. Men sen har jag släkt som inte verkar tycka man är värld en minsta lilla rad. (Det går bra för vissa om de vill ha något. )Man tröttnar på att alltid vara den som skriver först, till slut känner man som att man tränger sig på och är ett sorts irriterande inslag i deras liv de inte har tid med. Det behöver inte vara värsta nyheterna man har att komma med, bara att man mår bra och livet rullar på. Jag köper inte att man har så bråtom att man inte kan skriva en rad. Det handlar om att prioritera, genom att inte höra av sig visar man just att man prioriterar bort den här personen. Har man inte fem minuter till att visa att man bryr sig om någon då ska man nog tänka över hur man lever. Eller så kanske en dag man kommer att upptäcka man är väldigt ensam. Det här lät ju ganska argt, men det är väll mer att jag är ledsen och besviken. Man vill ju faktiskt betyda något för de här man blir besviken på. Annars får man väll tänka om, och vårda de som bryr sig lite mer. Jag är omgiven av vänner och roligt jobb och i ett land jag trivs i, men det betyder inte att jag inte saknar familjen och vännerna från Sverige. Jag minns inte vem det var här på bloggen som skrev ett fint inlägg om snigelpost. Och det måste jag hålla med om ett brev det är tid omsorg och kärlek det...Nu ska jag åka till byn , och köpa frimärken så jag kan skicka lite snigelpost.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min vän! Nu tror jag allt du är lite lessen, men vänner dom är man rädda om. Man vet vilka som är ens VÄN och så har man vänner. Ha ha ja nog väntar jag på barnbarn, men jag hoppas det dröjer än ett tag. jag tycker ungdommarna ska roa sej först, res och se sej om. ha ett fast jobb sen kan dom skaffa barn, när längtan till resor är över.Här får du en dikt som jag tycker om den handlat om tiden.Man finner tid om man bara vill, finns alltid en tid över till att höra av sej.Kram Carina


Tiden går sakta framåt
tiden står aldrig stilla
tiden läker inga sår
tiden får en aldrig att glömma
tiden får en aldrig att förlåta
tiden får en aldrig att lösa livets gåta
tiden gör oss bara äldre
tiden låter oss dö
Sedan behöver man inte tiden mer

Anonym sa...

Ja, det är verkligen tråkigt när det blir så där... för hur svårt är det att lyfta luren och slå en signal? Ännu lättare är det att bara skriva en enkel liten rad och skicka iväg när man ändå sitter framför datorn...
Jag kan förstå att man snabbt tappade kontakten med många vid en utlandsflytt för 10 år sedan, då ett enkelt, snabbt samtal kostade en halv förmögenhet, men idag med all den teknologi som finns behöver det inte kosta ett enda öre att hålla kontakten...

Myra sa...

Sånt blir jag också väldigt ledsen över. speciellt då det kommer till tex mail. Det kan man skriva vilken tid på dygnet som helst, man behöver inte tänka sig för som med telefonen, att inte ringa för sent på kvällen eller tidigt på morgonen...
Och jag känner även precis som du att när man alltid själv är den som kontaktar, så blir det till slut så att man gör det mer och mer sällan, för att man inte vill tränga sig på.

Trist. Men sant.