lördag 7 mars 2009

Våryra bland stora o små..




Idag var det soligt och fåglarna sjöng. Och i skuggan var det fullt av små insekter som påminde om knott. Irriterande de flög kring ögonen o i ansiktet. Men det får man ta, när man får sol o värme. Vi släppte ut några föl nu när det var varmt. Jag har ett kort på VERONICAS FÖL andra gången i sitt liv den var ute. Allt ska undersökas och sen att springa runt och prova de långa benen är kul. Ja sen kommer en bild på min bebis oscar som blir ett år 23 aprill. Han hoppar alltid när jag ropar lilla gubben så jag gjorde det och var bered med kameran.


Monica vetrinärskan gör framsteg i svenska dock ett litet underligt ordföråd. Så ja ta det lungt, lilla gumman , lilla gubben, nu är det bra, duktig flicka,duktig pojke, och nej fy ..Hon hör vad jag säger sen frågar hon vad det betyder, det är min konversation med hästarna hon avlyssnar. Men ibland blir det lite skojj. Jag mixar nämligen svetalienska , bra bellisen är en sådan mening. bellisen är bella som jag försvenskat omedvetet. bella betyder som bekant är vacker. Monika trodde bellisen var svenska och frågade vad det betydde, först då blev jag medveten om vad jag gick och sa.


Inatt föddes 2 föl till den första lilla killen och en tjej till. Nu är det tio små stoföl och en liten hingst. Hingstfölet var stort så vi fick dra rejält jag och monica. Men det gick bra..