onsdag 4 mars 2009

Kan små påskliljor drunkna?

I så fall finns nog risken att den jag har kort på för några dagar sedan drunknar. Det spöregnar och är en liten sjö just vid min port där den står. Nu sticker bara toppen upp stjälk och blad är under vatten. Inatt kom föl nr åtta också det en liten tjej. Jag väntar bara på larmet ska ringa för det kommer en till denna natt. N u är jag ensam svensk kvar hos Biasuzzi. Jan Nordin flyttar tillbaka till Sverige. Jag har vetat om det en tid nu, men först idag är det offentligt och står i tidningarna. Jag kommer att sakna Janne, men hoppas han får det bra på Solvalla och får bra hästar i träning. Han har ju familj kvar här, så han kommer nog och hällsar på.
En klasskamrat/vännina har hittat på mig här på nätet, först på facebook och sedan hit. Jag är jätteglad för det, vi har haft mycket roligt ihop. Och jag har alltid räknat henne som min vän. Men jag flyttade från byn, och hon fick familj så det är länge sedan vi hadde kontakt. Tack vare nätet kan vi åter knyta kontakten. Och när jag kommer till Sverige och hällsar på, då ska jag ta en sväng förbi henne . Det brukar bli kring jul. Det är enda tiden jag inte har fullt upp här.
Chefens valp ylar så fort den hör mig nu och skäller. Deet är tacken för jag gullade lite med den, och tyckte synd om den. Jag gillar alla djur. Men katter låter inte lika illa och högt som hundar. Sen luktar katter inte häller så illa. Hästar är inte häller så bullriga av sig och luktar inte illa. Hästar kan ju låta, men hundar de kan skälla i evigheter om de har tråkigt. Fullt i klass med tupparna här. Jag fattar inte de orkar gala så länge. Föresten man äter något som är kastrerad tupp här...Hur sjutton kastrerar man en tupp?

4 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha ja du det skulle allt jag också villa veta hur man gör när man kastrerar en tupp. Vad synd att din vän åker hem och du blir ensam kvar, vem ska du då prata svekska med? Nu har du allt fått ditt dröm jobb du som älskar hästar. och jag är livrädd för dom ha ha. Du är så välkommen så att hälsa på, jag kanske kan ha en varm och go julklapp åt dej då. kram suddegumman

Veronica sa...

Haha, det kan man fråga sig!!
Här fortsätter det också att regna och jag är såå trött på det. Hihi, det verkar finnas en "Slaktartyp" i varenda stall! De är inte alltid så lätta att handskas med, med det humöret :)

Kram på dig

Vero sa...

Det kanske är om man tar bort det som hänger under hakan... hahaha...

Ha en fin kväll!

lurigopalia sa...

vero ja något måste bort och det är ju det enda som sticker ut förutom näbben vad jag kan se..kastrerad tupp heter capone här och äts ofta på julen. Men som sagt var hur gör man. Inte ens monica som är vetrinär kan svara på det. Ska fråga fabio när han kommer..han har varit smådjursvetrinär