fredag 6 mars 2009

Doktorn sista gången på ett tag...

Jag var till doktorn ikväll, han hadde skrivit ut fel medecin till mig. Apotekaren hadde skrivit en lapp med rätt medecin . Det gick snabt när jag väl var inne hos doktorn, men han kom45 minuter sent till mottagningen den här gången också. För detta stackars recept har jag gjort många resor. En gång in till byn för att ta kort, tre gånger till Mogliano för id kort. En väntetid på en månad, samt ett besök av polisen. Två gånger i våran by för att höra om inte jag kunde få läkare här, två gånger till mogliano för att få lista mig hos läkare. tre gånger till bonisiolo till läkaren, första gången var det stängt stod det på en lapp på dörren. Sen nu en extra gång för receptet var fel. Nu ska jag bara till apoteket i byn för andra gången för att lösa ut receptet.puh..
Det gäller att vara uthållig. Som tur är så har det slutat regna i alla fall, det ska vara fint i minst tio dagar nu enl. väderrapporterna. Igår fick vi hit en hingst som är fyra år som jag tycker mycket om. Jag påbörjade hans uppfostran som ettåring, då tyckte jag han var kullens finaste häst. Och nu får jag se honom igen efter två år, och han är fortfarande en snygging. Han heter Lester bi hans pappa är jean d beavail och mamman vårat sto valley cheer. Han har en halvbror i Sverige hos Olle Goop. De har inte samma pappa. Men vår hingst pappa jean d bevail är son till coktail jet som är far till den svenska halvbrodern så de är väldigt nära släkt. Brodern i Sverige är också avelshingst och heter Makhtoub jet. Jag skulle ta kort på Lester i hagen idag men då tog batteriet i kameran slut. Jag återkommer imorgon med bilder. Idag har jag och Monica satt på två fölalarm och imorgon blir det två till så nu börjar det bli riktigt tätt med förlossningar, en bråd tid väntar.

1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, det är så irriterande det här systemet med läkare... Min läkare har fått massor av nya patienter och det är alltid knökfullt i väntrummet (öppet 2 timmar om dagen) och man får alltid vänta jättelänge på sin tur. Det hade varit bättre med tidsbeställning tycker jag, för oavsett om man kommer innan läkaren öppnar eller strax innan stängning så får man vänta i en och en halv timme... Nu när jag bara behöver få remiss för blodprover så kan jag som tur är lämna förfrågan från gynekologen i en brevlåda och komma och hämta det dagen efter... Men om man mår dåligt är det verkligen inte kul att behöva sitta där så länge...