onsdag 25 mars 2009

Doft av lavendel


Idag så hadde chefen köpt in något som både desinfekterar och håller mygg borta även i viss mån flugor. Det var något naturmedel med lavendel. Så en man sattes att med en vattenkanna som fylldes med jämna mellanrum att vattna alla gångar och fria golvytor i stallet. Det var en lite märklig upplevelse att det doftade lavendel i hela stallet. Biasuzzi s stall ägs numer till huvuddel av Mauro biasuzzi men till viss del också av tvillingbrodern Fabio Biasuzzi. Idag dök frun till Fabio upp här med en vänninna med två barn de ville se föl. De kommenterade att det luktade väldigt gott i det här stallet. Inatt föddes tre föl 2 hingstföl och ett stoföl. Så nu är det 18 föl. Men många på gång i april månad. Jag är helt galen i jordgubbar så nu är det en fin tid för mig när de har kommmit. Jag äter jordgubbar o mjölk varje dag. Fick nyheter från Sverige i går min systerdotter ska praktisera i en zooaffär. Syrran fruktar det värsta. Få se hur många smådjur som kaniner råttor ödlor och fåglar som hon kommer hem med nu sa syrran. Hon är lik moster sin i så fall. Jag är jätteduktig och har begränsat mig till en kanin. Men det blir nog snart kanariefåglar..Och sköldpaddor är gulliga...Jag får ta det lungt för jag måste ju ha djurvakt när jag ska till sverige. En kanin kan man ju få hjälp med , men lite värre med ett halvt zoo. Enligt min arbetskammrat är det Sverigebesök i Rom idag och igår av Kungen och Silvia, det var mer än jag viste. Italienarna här tycker vi är gammalmodiga som fortfarande har monarki. Och undrar vad vi har kungen till..

På bilden chefens nya hund en weimaran som heter Ciela.

3 kommentarer:

Myra sa...

hihi. Måste vait en konstig känsla när det luktar lavendel i stallet. Men inte helt fel, kanske...? :)

lurigopalia sa...

jag har inget emot hästdoft, men det luktar gott med lavendel också..

Anonym sa...

Hejsan! vad gött med jordgubbar jag älskar dessa röda gubbar. Är nog dom enda gubbarna som är goa hahah. Nej då jag tar inte illa upp av det du skrev. Ja du tänk att man har nu 3 underbara härliga stora ungar som klarar sej själva. Änglaviskningarna fick jag av Min dotter när jag fyllde år förra året. Men nu hittar jag inte asken dom låg i. Men du ska få mera info om dom när jag hittat dom. Hon har köpt dom i någon sån där äffar med mycket andliga grejer, för hon vet att jag tycker mycket om sånt. Har stenar för olika tillfällen också men det är ett tag sen jag använde dom. Ja du får krama om alla nyfödda bäbisar du har att sköta. Gud vilket härligt jobb du har. Synd bara att men är så rädd för hästar, dom är fina att titta på, på håll. Kram Carina