söndag 1 februari 2009

Hela dagsplanen gick åt skogen..




Jag hadde tänkt cykla in till byn och fota djuren på cirkusen i byn. De har bla. tigrar. Jag vet inte om jag hinner ta några kort nu för de åker imorgon, då jobbar jag.


När jag vaknade var det iskallt, oljan var slut. Oljan tar alltid slut på helgen av någon konstig anledning. Så det fans inget varmvatten och duscha i, då vill jag inte åka och blanda mig med folk. Käns inte så fräscht att lukta häst, jag hann inte tvätta håret i går kväll. Ja lite senare fick jag och Johanna tag på lite olja som räcker till imorgon, men det tog ett tag innan vattnet blev varmt. Ja då började det snöa, då gav jag upp. Jag bestämmde raskt jag stannar inne. Det blev att ägna sig åt matlagning Paolo Robertos kokbok igen. Jag gjorde en pasta med pappardelle con salsiccia. Det var med tomat,lök,charlottenlök,basilika,vitlök och så den italienska korven det blev gott. Sen gjorde jag en panna cotta med kaffesmak och honung också från kokboken. Den har jag inte smakat än eftersom den ska stelna först. Resten av dagen borde jag städa. Men jag fuskade drog en repa med sopkvasten det får vara bra. Jag tappar sugen av vädret, jag ska bara slappa. Igår köpte jag en film jag ska kolla på heter bulworth il senatore vet inte vad den heter på svenska. Det är med Warren Beatty och Halle Berry. Jag vill ha tröst och uppmuntran nu i snövädret..

4 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Ja, usch vad dåligt väder kan dra ner på ens humör, särskilt om det varar länge...
Hoppas filmen var bra!

Anonym sa...

TJABBA BRUTTAN! SIGGE HÄR,,TRÖST O UPPMUNTRAN KAN DU FÅ HÄ,,HÅLL UT TANT,DÄ BLIR BÄTTRE M TIN!KRAM,DÄ E FIN BLOGG ME!,,

lurigopalia sa...

kollade nyss på vädret,regn hela veckan..Vi föder väll inte upp sjöhästar..pysen jag har inte hunnit se filmen än..Haft fullt upp utan att få något uträttat, det är jag bra på..tja Siggeponken lite bättre humör idag? Livet är roligare om man är snäll, så du får en kram tillbaka..

Anonym sa...

Tack för titten hos mig.
Det är lätt att tro att det inte gör så mycket med dåligt väder när man är i ett annat land. Men jag föstår att det är lika tråkigt hos dig som det är här.
Här var det grått, kallt och blåsigt.
nu blev jag intressead av en ny kokbok... Är den bra?

Jag bodde i södra Frankrike.

tittar in en annan dag
Ha det så bra