fredag 13 februari 2009

Veronicas föl




Igår fyllde Veronica år. Jag skrev till henne att igårkväll på hennes födelsedag föddes ett föl. Och att hon skulle få följa "sitt" föl här på bloggen. I år ska alla föl heta något på p. Den här lilla tösen har en mamma som heter Visa bi och pappa är den kända hingsten Supergill. Den lilla har också syskon som gjort bra ifrån sig på tävlingsbanan. En riktig liten kämpe var hon . På benen bara en timme efter hon föddes och hittade maten direkt.


Annars har det varit en trevlig dag idag med fint väder och allt arbete flöt på bra. Jag bara väntar på att det ska bli söndag och dags för carneval. Jag ska passa på att äta ute och ta något gott. Sen har jag ett speciellt ställe på Marcusplatsen jag jämt köper glass, för den är jättegod där. Där jobbar en tjej som nog är det suraste som går i ett par skor. Hon gnäller och skäller på alla kunder. Det har blivit en sport för mig och mina vänner och släktingar att köpa glass hos henne och försöka få henne att le. Vi har alla misslyckats hitintills..Få se på söndag..

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Så söööt!!
Lycka till med att få tanten att le, du får ha kameran redo sådär lite i smyg så att du kan bevisa det sen också ;o)

lurigopalia sa...

jag ska men det är ingen tant hon är nog i 25 års åldern.glassigt är det i alla fall inte..Man kan ju undra hur hon kan ha kvar jobbet med den attetyden. Annars tycker jag de är trevliga i de flesta affärer här..