fredag 13 februari 2009

Äntligen..




Igår var jag till Mogliano för femtielvte gången för att få mitt id-kort. Först började damen krångla att det var ett papper på huset där jag bor som skulle vara orginal. Men då fick damen som hjälpte mig sist syn på mig och kom till undsättning, det var tur för det hadde börjat koka i mig. Det visade sig att allt låg klart i en korg, de ville bara ha klartecken från polisen att de vart och kollat jag bor på uppgiven adress..Jag fick betala sammanlagt 20 euro , sen fick jag det...Jag behöver det för i stort sett allt som har med myndigheter och läkarvård att göra. Men sen när jag skulle till deras motsvarighet till sjukkassan för att få en egen läkare , lista mig hos en. Ja då var det stopp. Man kunde bara lista sig måndagar och onsdagar. Så det innebär jag får åka till Mogliano minst två gånger till, en gång för att lista mig hos läkare och sen själva läkarbesöket. Men jag är ett steg närmare i alla fall efter snart tre månader av krångel och väntan..
På bilderna id kortet, och Tony i Mogliano han skjutsade mig.

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, äntligen!! Jag förstår inte att allt ska vara så krångligt och ta sån tid för... Sen är det ju det där med alla knasiga öppettider som man måste hålla reda på!
Skönt att du i alla fall är en bra bit på väg nu att ha allt ordnat :o)

Veronica sa...

Oh tack vad du är gullig! Mitt lilla föl :) Det ska bli kul att följa henne här på din blogg.
skönt att det äntligen ordant sig med Id kortet!

Ha det så bra i helgen och på karnevalen!

Kramar