fredag 6 februari 2009

Utmanad av Pysen..

Jag hadde svårigheter nu att länka till pysens blogg. Men det är en länk längst ner på sidan, Livet på citronodlingen, det är en länk till pysen. Ok jag ska skriva sju saningar om mig själv. Det blir lite märkliga saker.
1. Jag äter inte ost i någon form. Jag har ostfobi. Jag vet det låter fånigt , men det var en dröm jag hadde som barn om en ost som jagade mig och bet mig. Sedan dess klarar jag inte av ost.
2. Jag tycker det är sexigt med spetsiga hörntänder på killar (jag sa ju jag är märklig).
3.Jag samlar opaler från Australien. Ska vara solida inte dubletter eller tripletter..
4. Jag samlar öar, när jag reser åker jag gärna till en ö, hemskt gärna i karibien.
5. Jag sålde min syster för en påse smågodis till en gubbe som besökte vår granne , när jag var 8 år. Syrran var 2 år . När godiset var uppätet erkände jag gråtande för mamma. Men syrran var redan hemma, de hadde drivit med mig.
6. Jag nöp min syster (i hemlighet) när hon var liten så hon grinade, sen fick jag beröm för jag var den enda som kunde trösta henne och få tyst på henne.
7.Jag har i min vilda ungdom somnat i en hammburgare, och vaknat med den fastkletad på kinden (var inte nykter)...Ja det var lite om mig. Eftersom de flesta jag har kontakt med som bloggar har fått utmaningen, så skickar jag den vidare till de som känner för det..förutom bimbo boy han har jag inte sett göra någon utmaning..så jag utmanar honom pluss den som vill..

7 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Det kan inte ha varit lätt att vara lillasyster till dig! :o)

lurigopalia sa...

ojoj detta var bara en bråkdel av vad jag hittade på, med syrran. Men hon försvarade sig effektivt,jag har litet ärr på ryggen än efter ett bett.Fast vi hadde o har mycket roligt ihop också..

Anonym sa...

dessa svar va GULD-bra!! Gillar din blogg! Såg föresten dina inlägg hos Veronica om branden o hästarna o puckot i torino,,,jag kan säga att jag bott med en dåre över 1år i USA för över 20 år sedan,,en svensk rockare/artist/musiker som var sååå charmig i början,,för o sen upptäcka att han drogade +va otrogen,mm,+började slåss,, varenda dag,,black and blue 7dar iveckan,,han var bara OK i humöret på droger eller livets glada dar,,annars var det in i väggen,styptag bakifrån osv,,hela tiden,,,till sist skulle vi få besök av ett ex till mej som movat från LA,(amerikan),,då han kom hem till oss o öppnade dörren såg han bara blod,,,tog mej bort o sa till mej o åka hem till svedala ,vilket jag (konstigt nog lyssnade på) ,,3dar senare satt jag på panet till sverige,,,hade nog ej överlevt annars,,,så,,,män-dårar-knarkare osv,,,HAR vart med om dom!!ville/kände att jag ville dela med mej det efter ditt inlägg,,Eva

Veronica sa...

hihi, riktigt kul att läsa dina sanningar! Syskonkärlek säger jag bara :) Det känner jag igen, har ett ärr på fingret från min lillasyster. Varför bits alla småsyskon?!

Kramar

Vicky sa...

Ostfobi kan inte vara lätt att lida av i Italien där man ständigt serveras den ena goda osten efter den andra :)
Och att samla på öar låter som en otroligt trevlig hobby! Den kanske jag skulle ta efter.
Fortsatt trevlig helg!

segsliten sa...

Kul sanningar! Jag kan inte få nog av att läsa alla dessa sanningar som dyker upp till höger och vänster. Det blir många skratt, och det är ju jag beroende av. Kan man vara skrattoman?

Anonym sa...

hej

läste ditt inlägg om dofter/lukter hos pysen. du nämnde metropolen Hällefors, hur kommer det sig? Där växte jag upp! Och mormor bodde i Fredriksberg. även "bloggvärlden" är liten!