söndag 8 februari 2009

Söndagslunken







Efter en vecka med hårt arbete, så kommer veckans lediga dag söndag. Oftast blir det att röja undan lite hemma och ta det väldigt lungt. Jag är tvungen hålla mig i närheten också, chefen är i usa, så jag måste sköta fölningarna med




Monica. Jag kollade stona imorse men såg inga tecken på något var på gång. Talade om för Monica jag tar en liten tur till byn , på cykel. Så en 40 minuter utanför grindarna blev det. Jag köpte fritelle, det är ju den tiden nu, tre med olika fyllningar. En lott blev det också. Jag vann fem euro så det blir antagligen en ny lott sen. Ett hus jag cyklar förbi är känt här för 2 saker. det bor säkert tjugo katter där. och de har alltid massor av lökväxter. De första blommade nu,krokusar. sen kommer påskliljor,tulpaner mm. Jag tog kort på krokusarna det är ju ett vårtecken för oss svenskar. Jag var och tittade till senaste fölungen. Ett litet stoföl efter Toss out och mamman heter Fendy. Hon föddes sjätte februari. Fölet hadde varit lite hård i magen, men det fixades med lavemang. Nu mådde hon bra. Jag hittade en rosknopp också. En tvåfårgad ros . Lite märkligt med rosor och krokusar samtidigt. Nu ska jag gå och städa åt kaninerna..

6 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, se där, det börjar bli vår uppe hos dig också! Härligt!!

Anonym sa...

Hoppas att du har haft en fin ledigshetsdag.
Sicket litet fint föl alldeles nykommet till världen.
Måste vara underbart att se ett sånt litet underverk komma till världen.
Än är det långt till vår här uppe hos oss!
Rut.

sinneskatten sa...

Vilket underbart yrke, och så fina bilder.

Anonym sa...

Oh så härligt med lite vårtecken! Vilken söt liten fölunge... förstår att du bara måste älska ditt jobb.

Anonym sa...

Jäklans söta fölis!

Veronica sa...

Vilken härlig söndag du hade! Kul när fölningarna kommer igång. Så spännande!

Kram