söndag 15 februari 2009

Arghhh..
















Dagen började perfekt. Jag startade halv sju hemifrån för att slippa trängas på väg till Venedig. Solen sken från klarblå himmel och jag hadde gränderna nästan för mig själv när jag strosade mot Marcusplatsen. Jag köpte en ny mask som matchade jackan. Tog bilder. Sen helt plötsligt var det folk, massor av folk. Mer än det någonsin varit när jag varit på carneval. Jag fotade helt underbara dräckter och bilderna skulle ha blivit underbara. Men jag tog 125 kort cirka 20 blev ok men inte mer. Kameran gick sönder. Jag var in i en fotoaffär och det var linsen som trögade sig och släppte in för mycket ljust. Det går någurlunda ta kort där det är skugga och mulet. Men nej det blir en ny kamera. Och nästa söndag gör jag ett nytt försök med ny kamera.





Ja det var ingen idee att gräma sig jag var till ett ställe som har bra mat och åt kalv i marsalasås med tillbehör och ett gott vitt vin. Ja sen var jag och skulle köpa glass där den sura glasstjejej alltid varit. Men hon var inte där idag, jag blev nästan besviken att få en trevlig betjäning. Carnevalen var underbar, och årets ängel var en riktig. Förra året var det en man det stämde inte riktigt vad man tänkt sig. Jag såg en frän lampskärm jag köpte och jag fick ett litet paket. Jag trodde det var bara vika upp. Nej det var trettio bitar och jag har inte lyckats pussla ihop dem, vilken flopp. Det är ett projekt för min syster hon har mer tålamod än mig...Lite bilder fick jag dock jag själv är först ut..

4 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Åh nej, så typiskt!! Tur att du har så nära så att du kan åka tillbaka :o)

Veronica sa...

Jag såg bilder av ängeln på nyheterna igår!
Vad häftigt att se allt i verkligheten :) Snygg mask du köpte!

Kramar

Myra sa...

Fyyy sa retligt med kameran. Jag hade blivit attans sa sur!

Men bortsett fran det sa mistanker jag att du har haft en massa trevligt. Jag vill ocksa pa karneval.

lurigopalia sa...

ja jag har haft trevligt. Och hade jag varit en turist som kanske aldrig mer kommer tillbaka til Venedig har det varit kattastrof. Man vill gärna ha minnen från sin semester med hem.Jag köpte en större mask förra året kanske visar den sen och sen en liten mask till som hadde häftiga färger.