måndag 16 februari 2009

Egen doktor äntligen.











Jag var och blev listad hos en doktor idag ,fick ju åka till Mogliano för det. Jag fick en doktor i Bonisiolo som ligger inte alltför långt bort. Sen hadde den doktorn kvällsmottagning också en gång i veckan. S å på fredag ska jag dit. Annars var dagen ganska lugn jobbade utom två timmar då jag var och fixade detta i Mogliano. Toss out fick en skämtatack när jag skulle ta in honom. Han showade för mig dansade på bakbenen och sprang runt och stilade, undrar om han fått vårkänslor.




Jag har en hemsk familj. Syrran skrev sms att Hera kommit hem nu. Hera var hunden som dött. Jag undrade om hon blivit kremerad. Jo blev svaret ofräscht annars. Då var jag ju bara tvungen svara men jag tänkte kanske frysen, fast jag skulle i så fall hedanefter ta med egen matlåda vid besök..Men jag var inte sjukast..På vägen hem med kremerade familjemedlemmen, körde de fast i snön i Ludvika, min systerdotter föreslog de skulle "grusa" med Hera.. Som tur var hadde de en hink vanlig sand också. Så jag är en bad girl men inte hälften så bad som unga systerdottern...Vi är sådanna ,skämtar och har oss, ett sätt att tackla sånt som egentligen är jobbigt. Nu två bilder på masker jag köpt. Den stora från förra året.
Det är en rad med svarta fjädrar överst på masken jag bär som inte syns på bilden. Bilderna på ängeln tog jag från venedigs officiella carnevalssida då mina egna bilder blev förstörda..

3 kommentarer:

Veronica sa...

Dom är verkligen snygga dina masker :) Skönt att det fixat sig med doktorn.

Kram

Livet på Citronodlingen sa...

Så skönt att ha det ordnat!
Det finns något till dig inne hos mig ;o)

segsliten sa...

Vilka söta barn i "Pimpa"dräkter!
Kram ☺