onsdag 25 februari 2009

En födelsedag och en som slutar..


Vi har haft en kille här som praktikant som går på en typ av jordbruksuniversitet. Han har varit här i 14 dagar. Han heter Diego, killen var suverän gjorde allt från körde traktor till att hämta hästar och mocka. Synd han var här så kort tid, han var ett fynd. Vi har en tjej här också som också praktiserar., hon är snäll, men inte alls samma gaist som Diego. Hon heter Gaya och ska vara här veckan ut. Det bästa med henne är att hon verkligen älskar hästar. Hon kan inte så mycket om dem, då hon nyss blivit intreserad. Men det hon saknar i kunskap kompenseras med en brinnande entusiasm. Hur som hellst blr det tomt efter ungdommarna.

Ungdom är däremot Jean piero inte längre, han fyllde 49 år. Vi skålade i prosecco och åt tårta. Andrea hovslagaren var här. Han fixade hovarna på flera ston, men ett sto har en fot hon vågrat oss att ta i . Inte sen jag kom hit har jag sett de fixat det. Jag och Andrea försökte sist han var här men det gick inte. Denna gång fick hon lite lugnande. Min gissning är att någon hovslagare varit väldigt dumm mot henne , därför var hon rädd att få just denna hov fixad, för ont har hon inte, hon är inte halt. Det gick bra, och nu tror jag hon fattar vi inte gör illa henne, så nästa gång går det nog bättre. Läser om förlovningen mellan kronprinsessan och Daniel. Någon tidning skrev Silvia såg sur ut och hon inte gillat han är en vanlig kille. Konstigt hon är ju själv inte adlig, men verkar vara mer förnäm än kungen själv nu. Just detta vet jag inte om det är sant men hennes snobbismen har jag upplevt från tv . Jag är lite kluven inför allt detta med kungahuset. Egenligen tycker jag det är något jag är emot och är inte royalist. Men samtidigt måste jag erkänna jag älskar att kolla på deras juveler och klänningar. Nobelfesten är ju en fest för ögat..Och nu kommer en bild på min egen lilla prins här oscar...

3 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Vad bra att det löste sig med hoven till slut och härligt med så duktiga ungdomar!

Livet på Citronodlingen sa...

du har något att hämta inne hos mig :O)

Veronica sa...

Kul med lite extra styrkor i stallet! Det lättare upp :)

Kramar