tisdag 2 juni 2009

I söndags dog hon


Den lilla fölungen som jag blivit att tycka så mycket om är död. Hon var inte sjuk. Men hon hadde problemet met sina ben och lärde sig för varje dag att bli stadigare och stadigare och kunde resa sig själv. Men hon ramlade också. Hon hadde tre brutna revben de tryckte ingen stans och det var bara att vänta på att de läkte. Jag var ju i Venedig i söndags i olika ärenden. När jag kom hem igen så det första jag gjorde var att gå in till henne. Hon var som vanligt och mådde bra då klockan tjugo över tre. Jag kollade på klockan för att se om det var matdags för henne . Men det fattades lite. Tio minuter senare hittade Luca henne död. Hon hadde ramlat olyckligt och vi hadde våra misstankar vad som dödat henne. På måndagen obducerades hon. Hon hadde ramlat så olyckligt så de lösa revbenen som var knivvassa hadde drivits rakt in i hennes hjärta. Den enda trösten var att hon dog omedelbart. Så nu springer hon på de evigt gröna ängarna med sin mamma.Jag blev jätteledsen och den dagen man inte känner något ska man nog inte häller jobba med djur..Mitt antivirus jobbar på med min dator, den verkar peppar peppar friskare idag. Och varning det som lurade mig var en popup som liknande virussystemet för windows det stod varning datorn har trojaner o virus vill du ta bort dem jag klickade på ja och gissa om det kom in trojaner..Mycket frustrerande.

4 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Fy så tråkigt! Klart att du blir ledsen, du har ju tagit hand om fölet och pysslat och grejjat, det blir ju som en vän.

Myra sa...

Ååååh, så sorgligt. ;(
Har läst ikapp mig om liten fölis och hennes mamma. Livet är banne mig inte rättvist alla gånger, men det är iaf skönt att veta att de inte lider.
Tänk att de får vara tillsammans nu. :)

Anonym sa...

Det är alltid så sorgligt när ett liv tar slut, och särskilt så snart. Kramar om dig ända här ifrån kalla norden.

MdeHex sa...

Det är jag MdeHex som blev anonym...