söndag 28 juni 2009

Processione per la Vergine della salute
















Jag har varit i Musestre på mässa och sen en prossion med en jungfrumaria. Varje söndag är det ett nöje att titta på alla fina gudstjänstbesökare. Speciellt barnen har fina kläder och är så söta. Här var det gubbar i alphattar med. Konfirmander,militärveteraner och ett äkta umpa bumpa band.Kyrkan ligger i en pytteliten by vid floden Sile. En riktig idyll.Jag brukar cykla dit och äta på någon av de tre resturangerna där. Det är jättefin mat och till en tredjedel av priserna i min by. Det är fest hela veckan i Musestre på onsdag blir det grillspett och dans då ska jag nog dit igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grillspett skulle jag vilja ha till lunch...får se kanske blir det av!

Livet på Citronodlingen sa...

Hej hopp!
Jag tänkte på dig i helgen, för citronodlingen har fått tillökning :o) Två små föl föddes med ungefär 12 timmars mellanrum.