fredag 19 juni 2009

blöt harpalt och t-shirt

Den här fölungens mamma hadde hormonrubbning så den hadde för lite mjölk och fölet förlorade snabt i kondition. Vi har fått sondmata den och håller nu på att försöka få den att äta ur krubba. Mamman har fått åkt hem till ägaren då hon blev elakare och elakare mot fölet och den riskerade skadas. Fölet får vara här lite till tills den inte behöver sondas utan dricker all mjölk själv. den dricker en fyra liter mjölk själv om dagen den skulle behöva dricka det dubbla så därför sondar vi den ger den mjölk i slang i näsan. Jag skulle vattna mina zucinisar ikväll då kom det fram en liten liten harunge jag råkat duscha. Den var så liten att den måste vart ganska nyfödd. Den hadde varit under zucinibladen. Fölet på videon snuttar jämt på min t shirt när jag sondmatar den och gnäggar ynkligt när jag går ifrån den. det käns inte så snällt. Men den ska till sin ägare så snart den är i bättre kondition.

3 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Du är helt otrolig med hästarna!
Det är ju så mycket elände, jag skulle inte kunna sova!
Du skulle behöva få tapperhetsmedalj!
Ha det så gott!
Carin

Livet på Citronodlingen sa...

Ojdå, stackars lilla haren ;o)

Monica sa...

Hej !!!!!
Härligt som vanligt, att titta in här ......!!!!!!
Rena rama hästboken......sååå intressant.....
Hoppas allt är okej med dig.....men hörru.....får du aldrig semester..?!
Ha det bra,
Kram,
Monica