onsdag 17 juni 2009

Sista fölet för i år


Det blev Traffic jam som fick sista fölet för i år. Det föddes mitt på dagen och blev ett fint stoföl. Pappa är Toss out. Det var bra det blev ett stoföl för de tre sista fölen har varit hingstföl, två av dem helbröder till Kramer boy med Sugarcane hanover som pappa. Traffic jam är klassad som elitsto i Sverige sist jag kollade var hon etta på listan.Men det är kanske två år sedan. Hon är född 85 och skulle pensionerats redan förra året. Men hon blev gravid och de tänkte göra embriotransfer men embryot höll sig kvar. Men hon är pigg och mår bra. En jättesnäll häst. Det är varmt som tusan här vi har kring 25 grader på nätterna till och med. Jag frossar i färska aprikoser och skördar egna zucini. Snart har jag tomater också.Nu följer en period som de sista stona som fött föl ska betäckas sen blir det halvlungt en månad sen ska de första fölen separeras och vänjas gå i grimma och ettåringar kommer hem från bergen de ska tämjas och en del ska förberedas för de stora aktionerna i Milano.På bilden Magnum bi ett år gammal han föddes 2006 jag förlöste honom själv på min födelsedag. Han ska snart debutera i tävlingssammanhang. Han är son till just Traffic jam och Sugarcane hanover en helbror till Kramer boy. Jag har inte hunnit ta kort på nya fölet än.

Inga kommentarer: