lördag 27 juni 2009

Sööööt..


Jag är inte så intreserad av bilar, men denna föll jag pladask för. Den nya killen på jobbet Lorenzo köper gamla bilar och renoverar dem. Denna är i toppskick och han vill ha femtusen euro för den. Det hadde varit en perfekt present för min systerdotter som fick körkort igår. Men tyvär saknas den där lottovinsten först. Imorgon ska jag minsan ut i en procision. Det är en madonna de konkar runt på. Jag ska givetvis ta med kameran och ta kort. Men den här prosionen är lite tråkigare än Pysens på Cesilien, inga nedförsbackar. Det enda som kan hända är om de ramlar av bron och ned i floden Sile. På tisdag öppnar en ny returang i byn det måste också kollas. Och jag börjar få riktig seperationsångest. Monica vår vetrinär slutar på onsdag. Hon ska till San fransisco och vidareutbilda sig i vetrinärsyrket.Jag kommer sakna henne jättemycket, nu blir jag själv tjej här . Viserligen har vi två damer på kontoret men dem ser man inte av så mycket.

5 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, den gula bilen var häftig! Den hade jag gärna kört omkring i!
Nu är det varmt hos oss! Härligt!
Carin

Anonym sa...

Är det en Fiat Bambino?...Jag gillar de nya replikorna av dem...de är skit poppis här...Fiat 500

Vicky sa...

Söt ja! Men man kan nog inte vara så stor om man vill få plats och köra den :)

Laura sa...

Oh vilken söt liten bil! Jag har varken körkort eller bil och skulle nog aldrig våga ge mig ut i Istanbuls trafik som är livsfarlig, men den där lilla bilen ser verkligen charmig ut! :)

Javisst är det så, det är alltid något (eller någon) som man saknar i det andra landet, men precis som du försöker jag också tänka att jag har det bästa från två länder! Men visst känner man sig lite kluven ibland.

Ha det bra!

Kram!

Miranda sa...

Åh så söt! Mina föräldrar hade en likadan när de bodde i Italien för 25 år sedan :) Skulle vara en grym present det också, men har ju inte heller haft lyckan med lotto än!