måndag 8 juni 2009

Gammal..




Nog kände jag mig gammal och ledbruten i morse. Ett år äldre, jag hinner inte riktigt med och undrar fortfarande när jag ska bli så där vuxen och ansvarstagande,lugn och mogen???? Det kom två föl inatt och ikväll var jag helt själv här då kom ett föl till. Ett fint stort hingstföl efter Ganymade. Nu är det fem fölningar kvar. På ett sätt blir det lite lugnare. Men jag vet efter någon vecka får jag abstinens det är härligt när ett nytt liv kommer till världen. Jag fick öringar av chefen igår , det blev mat idag också och jag har fortfarande kvar. Jag får en del gratis. Ägg från hönsen här, Mina egna tomater snart,zucini,basilika,salvia,timjan,mynta,rosmarin,paprika,aprikos,plommon,äpple,vindruvor,björnbär,äpplen,päron och någon fisk och kyckling ibland. På bilden en av öringarna jag fick första bilden är Appaloosan Miss Bunny som snackar alvar med D katrhine..

2 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Tack för vänligheten att jag får titta förbi på stuteriet. Det verkar spännande.
Man vet aldrig vad som händer och jag förstår ju att allt kan hända hos dig. Det ser jag ju och läser om!
Just nu har vi SM-kval på olika banor och finalen på min bana i norra Sverige den 9 juli. Mycket att arrangera men kul.
Vi har haft ett EM hos oss för länge sedan som jag var med och fixade, det var spännande. Det var så längesedan så vi hade varken mejl, mobiler utan det blev brev och fax. Det gick också bra. Då var det tjejer från 12 nationer som besökte oss.
Kommer ihåg den italienska tjejen, hur kokett som helst. Kommer inte ihåg namnet men hon var från någon av de kända travfamiljerna.
Sedan har vi haft flera internationella damlopp och en gång vanns loppet av en tjej som är proffs i Rom. Det var Jori Turja som hjälpte mig att få hit henne. Just nu är namnet ute från min hårddisk....
Alltid kul med dessa besök.
Ha det så gott och hälsningar
Carin

Vicky sa...

Fyllde du år igår!? Grattis! Nej, åren går fort, det håller jag med om. Jag måste alltid stanna upp och räkna när jag får frågan hur gammal jag är. Kram