söndag 31 maj 2009

Angripen av Trojaner


Jag har fått in trojaner och virusar i datorn. Är det någon mer än jag som tror det är försäljare av virusprogram som ligger bakom mycket av dessa. Jag kan förstå krimminella som stjäl kontonummer och och annat de kan tjäna på ekonomiskt. Men att angripa en dator som aldrig används till att föra över pengar eller köpa saker osv. det verkar meningslöst. Och då har jag lärt mig att boven kan man finna hos dem som kan vinna på detta. Och det är tillverkare och försäljare av virusprogram. Vem vet de kanske bygger in virusar som gör att man helt enkelt måste köpa uppdaterade program hela tiden..Jag väntar bara på någon kommer att avslöja detta..Annars rullar det på här jag jobbar pådagarna men är uppe på nätterna vid tre och ger fölet mjölk. Hon har gipsskena nu hon är duktig att ta sig upp stående och kan halta fram några steg. Håll tummarna för den lilla sötnosen här kommer en till bild på henne..Hon dricker själv nu i en skål jag håller i åt henne och slipper sonden.

1 kommentar:

Pappa B sa...

Hur står det till ute i hästhagen?
Hoppas att allt är bra och att solen bränner nästippen på dig
kram