torsdag 25 juni 2009

Lekfull..





Valley boss bi är en avelshingst. Han är min favorit. En smart häst som älskar bus. När han är i hagen så får jag vira ståltråd runt brädorna till ingången annars öppnar han. Han har då försökt att ta en pinne i munnen och peta upp brädorna. En annan variant han använt är att hoppa på brädorna. Det är inte poppis bland killarna att de får lov att laga hagen. Så jag brukar stoppa in div. saker åt honom att sysselsätta sig med då går det bra, han gillar bara inte ha tråkigt. Här har han en gren som han springer runt med i munnen. Han stegrar sig och hoppar runt med den och tycker det är kul..På bild två Shaina en häst från Österike som är här på betäckning

4 kommentarer:

Monica sa...

Hej !!!!!!
men vilken rolig häst...busig värre.....!!!!!
ja,djur är såååå mysiga....
Och vad fina föl ni har........ja,lite längtar jag efter hästtiden, när jag ser dina bilder.....!!!!
Jag har inegn aning om vad det är för blommor jag köpt !!!!
Och tack, snääääälla du för dina gulliga ord......Jag blir sååå glad !!!!!
Ha en trevlig helg !!!!
Kram,
Monica

Anonym sa...

Vilken gos gullig polle! Hörru försöker han alltså att ge dig den där pinnen...eller är det något han hittat och bär runt på?

Myra sa...

Haha., Sa roligt det ar nar de ar sadar lekfulla!

lurigopalia sa...

Han kastade pinnen på mig sen. men det varierar ibland springer han bara runt med dem ibland ger han mig dem som en hund o vill jag kastar dem..andra gånger försöker han bända upp staketet med dem han har fantasi den hästen