söndag 7 juni 2009

Aprikoser och svensk besök...







Imorse var Sören Nordins barnbarn (Jan Nordins son) här. Jag hörde hej..Jag blev överraskad för jag viste inte han skulle komma. Jag svarade: Men ciao are you här..Jag lyckades klämma in tre språk i en mening. Förklaringen är att jag och Lars pratar engelska ,italienska eller svenska beroende på vem som är med. Jag tycker det är oartigt att prata ett språk en tredje part inte förstår om man kan undvika det. Lars hadde roliga nyheter han letar efter träningsmöjligheter och gård här i närheten. Han skulle och titta på gård nu. Lars är ung och duktig. Snäll mot hästarna , han har hela släkten Nordins hästkunnande han lärt av far i bakfickan. Sen har han själv nya ideer.Jag tror vi kommer få se mer av honom framöver. Får han bara in bra hästar i träning. Jag ska göra vad jag kan för att några härifrån ska gå till Lars. Han jobbade som privattränare utanför Bolonga,med det matrial han hadde gjorde han ett utmärkt jobb. Men saknade familjen därför flyttar han...Jag skrev förut jag skulle ta kort på min första mjölkuppfödda fölunge här. Hon är en stilig dam på tre år, jag var ute i hagen och hällsade på henne. Jag tog kort på Dorothy bi s hingstföl efter Toss out. Vi har kämpat i tre år innan hon blev gravid igen. Men ungen är fin. Dorothys mamma Gitana d asolo har vunnit Italienska derbyt bla. så den lille har att brås på.

En annan nyhet är att från och med september så är Baroncini tränare här åt Biasuzzi. Jag känner inte honom men han är vist bra en av Italiens bästa.

2 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Oj, vilka hästar! Va, kul att höra om Nordin i tredje generation.
Tror att det är hans far eller farbror som ska ha sin rörelse på valla nu.
Hade varit kul att besöka ditt stuteri. Du måste ha ett toppenjobb men du verkar ju få jobba dag och natt. Hoppas att du uppskattas!
Förstår din känsla när gubben köpte vinstlotten! Fy fan!
Hälsningar från norr i ljus!
Carin

lurigopalia sa...

Det är Lars pappa som flyttat till valla efter varit privattränare här åt min arbetsgivare. Och innan Jan var hans far Sören Nordin tränare här. Håkan wallner har också varit tränare här. De försökte värva Stig H en gång i tiden , men då v 75 startade beslutade han stanna i Sverige.Nu är det Baroncini som blir tränare.Jag uppskattas och får igenom mycket som jag vill numera..