onsdag 10 juni 2009

Dygnet runt..




Nu är det 11 stycken ston som är nära ägglossning som ska kollas var sjätte timme dygnet runt. Jag ska jobba en timme kanske lite mer kring midnatt. Vi får hoppas de fyra stona som är kvar för fölning håller lite igen. Men jag kollade jag tror det är ett par dagar innan nästa fölning. Sen att de släpper sina ägg de andra så de kan betäckas och bli klara för denna sesong. Monica börjar drömma om att få ligga på stranden och inte vara hemma med ständig jour.
allen på bilden har träd som blommar nu med små gulgröna blommor som doftar honung det doftar ljuvligt nu. fortsätter man den här allen kommer man till huset jag bor i. Den andra bilden är Kate bi och hennes föl efter Pine chip. Det fölet har så fula ben så det kommer troligen inte att registreras, den får bli ridhäst då.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja nog har du jobb dygnet runt verkar det som, men ett härligt jobb :0)

~Livet i byn

Pappa B sa...

Nu verkar alla kusar stå på benen. Hoppas att allt är bra där nere i spoagettins sköna land. Här hoppar vädret som ett flöte på ett abborrgrund, upp och ner
kram

Livet på Citronodlingen sa...

Så ni får lågsäsong lagom till sommaren alltså? Va skönt!

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Åter efter V75 hemma hos oss.
En lyckad dag med mycket sport, spel och spänning och trevliga människor!
Dessutom startade en av mina hästar igår, titta på mina bilder på bloggen;-) Jag är såååå glad!
Hoppas din sommar blir bra med hästarna och ev ledighet!
Carin