söndag 12 april 2009

Jag har jobbat i mitt tomatland..






















Eller det som ska bli tomatland. Jag var brevid de där ungstona som smiter ständigt. De var väldigt nyfikna och hängde in i min hörna med land och "hjälpte" till. Det är ett gäng pigga fröknar som är nyfikna på allt. De har ju kommit på hur de ska knäcka staketet så nu är det någon ute varje dag. Jag fick hjälpa Maritzio ta in en innan jag började med landet. Nu ska jag köpa lite ny jord och vända ner sen nåsta helg blir det tomatplantor,lite zucini,gurka och basilika. Eventuellt också paprika. Sen fick kaninerna komma ut i sommarburen. Jag såg en stor svart orm jag är inte ormrädd. Undrar om det finns giftormar här i Italien, jag får lite olika besked om det när jag frågat. Det här tror jag var en snok. De är bra de fångar råttor. En och annan groda ryker också med.På bilden där håsten har huvet inne i mitt land har jag tagit bort en planka normalt får de inte in skallen där. En till bild på Winkies walentine och fölet. Och det ensamma fölet på bilden är Veronicas föl som är så stor så han är ute dygnet runt i hagen med sin mamma och kompisarna nu. Det bakom plankorna på höger sida om unghästarna med gräs var mitt land innan jag grävde upp det. Sen lite blommor.

3 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va mysigt med hästarna omkring sig när du grejar i trädgården. Men kan förstå att ibland kan ställa till det. Oj, ormar det gillar jag inte!
Ha det så bra!
Carin

Pappa B sa...

Är tomaterna fina i år?
Ormar äro nyttiga djur och bör ej tas av daga.
HA en fin dag
ciao

lurigopalia sa...

trottinglady-ja det är roligt med hästarna de är så nyfikna.
sveriges gladaste -man jag dödar inte ormar. Det enda i djurväg jag dödar är de fiskar jag fångar och mygg,flugor och andra insekter som sticks.