lördag 25 april 2009

Byfest o marknad





























Jag cyklade iväg in till byn. På vägen stannade jag till och skådade nattens och morgonens två underverk. Darina hadde fått sitt första föl en liten fin kille. Och Fidji hadde fått ett stoföl. Båda mådde bra. Så då kunde jag trampa vidare. Som överallt på markander så var det en massa stånd med kläder och andra textielier med kinser som sålde. Och sen var det det ljuvliga jag kom för. Färsk sparris både vit och grön och kronärtskockor. Sen blev det färska jordgubbar. Jag har köpt plantor till mitt land. körsbärstomater,banantomater och vanliga runda,zucini och basilika. Lite tarralli en sorts små kringlor i olika smaker.Lite lakritssnurror och sarde al saor. Sen fick det som tur var inte plats mer på cykeln. Jag funderade alvarligt på att cykla in igen men det blir bara dyrt för mig. Lite bilder..

5 kommentarer:

thebromanders sa...

Åh, vad mysigt med marknad!! I maj öppnar utomhusmarknaderna här i Portland-området. Ser jag fram emot!

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Sparris....gott och vilken härlig bild! Grattis till alla fölen. Du borde känna dig "förmögen" på alla liv du hjälper till världen.
Själv har det varit travhelg i Umeå med mycket trevligt.l
Jag har lagt upp dig på "trottingsidan" som en liten egen länk så andra lätt hittar till dig och får läsa om dina intressanta saker - hoppas det inte gör ngt. Har kanske frågat tidigare, glömt, fniss.
Carin

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja du vinna pengar, inget i helgen men jag brukar säga att spänning får kosta...
Ja Eriksunds stuteri är ett anrikt stuteri med fina hästar! I helgen var ingen därifrån på plats.
Vi har kanske en del gemensamma bekanta, brukar ju vara så i denna härliga värld.
Ha en bra fortsättning på söndagen!
Carin

Veronica sa...

Det ser riktigt mysigt ut :) Marknad med sparris och allt! Vad gott!

Kram på dig

Tove sa...

Fina bilder på marknaden. Wow, vilken sparris!