onsdag 8 april 2009

Fortsätter mitt påsktema


Här har jag stoppat kycklingen i stekpannan. Det är ju ofta framtida ödet för dem. Men det var ju inte för att visa den det. Det var för jag ville ha en bra bakgrund för att ta kort. Den lilla rackarn pös iväg så fort jag släppte den för att ta kort. Det var äntligen t-shirtväder här. Det är så skönt när man slipper ha en massa ytterkläder på sig. Stora nyheten i Sverige idag var att Annika Östberg fick komma hem. Jag förvånas över folks brist på barmhärtighet. Hon har suttit i 28 år i fängelse. Hon var mer delaktig i brottet än vad som framgått tidigare av svenska skriverier. Men hon var i alla fall inte den som mördade. Så den tiden hon suttit får man nog anse att hon sonat sitt brott. Jag är glad för hennes skull. men främst för hennes stackars mamma. Släpps Annika fri så kan man undra vad hon ska göra? Det samhälle hon levde i en gång existerar inte längre. Livet i Sverige måste te sig helt främmande för henne. Hennes enda chans till egen försörjning är nog att sälja sin historia.Nu ska jag äta lite jordgubbar med mjölk..

2 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Glad påsk!
Vad jag förstår så är påsken en stor religiös högtid i italien. Kul att läsa om Varennes spermier. Jag kommer att göra en liten blänkare om det i min blogg - hoppas att du tilläter det. Då blir bara fler nyfiken på dig och det går väl bra! Jag tycker att det är så kul med detta själv att få läsa hur du har det där nere och likaså Veronica som också har hästbakgrund.
Jag håller med om Annika Ö. Hon har verkligen sonat sitt "brott".
Ja, må så gott där nere i solen!
Carin

Pappa B sa...

Jordgubbar med mjölk, det låter smarrigt, Jo nog tycker jag också att med tanke på delaktigheten, som ändock anses ringa så har hennes 28 år bakom lås och bom varit tillräckligt. Nu återstår att se om hon fixar livet utanför murarna.
GLAD PÅSK på dig