fredag 17 april 2009

Jag blev så orolig..


Min lilla Oscar har haft sin otursdag idag i alla fall. Italienare tror ju fredag den sjuttonde är en otursdag. Imorse fick jag se hela lilla hästen var svälld på div. ställen. Vid mulen,ögonen,halsen bröstet och under magen. Jättesvullet och lite ansträngt att andas för det var svällt vid nosen. Jag gissar på han ätit något giftigt han reagerar på. Fabio var på väg ,vetrinären han kommer jämt på fredagar,onsdagar och måndagar nu under sesong och undersöker ston och kollar sjuka hästar. Han kollade Oscar och kom till samma slutsats som mig. Oscar fick dexadreson det är cortison med antibiotica. Och svullnaden har avtagit under dagen, och Fabio sa imorgon bitti är han nog helt bra igen..Dumma lilla häst, skrämma mig så...

På bilden DEN GAMLE OCH HAVET nej jag skojar. Det är min mamma som är i Jesolo första gången hon var hit och hällsade på. Det var i Maj så det var väll inte badväder men blöta fötterna måste man ju. Hon och min styvfar kommer snart hit igen, ett mycket efterlängtat besök. Det är så roligt att visa dem "mitt" Italien. Nu ska jag en sväng till stallet och titta till Oscar. Men också ett par ston som kan föla när som hällst..

4 kommentarer:

Veronica sa...

Lilla Oscar som ska skrämma dig, på otursdagen till på köpet :) hoppas att det inte är något allvarligt och att medicinerna hjälper.
Det såg mysigt ut, att gå i vattnet även fast det inte är tillräckligt varmt för att bada :)

Kram på dig

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Läste just hos Veronica om denna 17:e otursdag.
Ja dessa små liv, tänk att det ska alltid vara oro. Spännande om det blir några nya föl!
Ha en bra helg!
Carin

lurigopalia sa...

Det kom ett föl ikväll, det blev lite drama med stoet efter men jag återkommer om det imorgon. Men sov lungt för både det lilla nyfödda stoet och mamman mår bra nu. Åtminstånde mår fölet bra o mamman är utom fara.jA Veronica Jesolo är mysigt. speciellt då innan turistsesongen. Oscar ser nästan helt normal ut nu han snarkade o sov när jag kollade på honom..

Livet på Citronodlingen sa...

Ja, det är otäckt när det svullnar upp sådär plötsligt, särskilt vid andningsvägarna. Skönt att han mår bättre nu!