onsdag 19 november 2008

oo yes...

Tänkte jag i morse när jag vaknade benet är bättre. Men det blev jag varse när jag skulle stödja på benet att det inte är. Min granne johanna kom upp och hällsade på lite, hon är hemmafru. Hon bor ihop med min arbetskamrat jean piero hon är från rumänien, men pratar flytande italienska en snäll tjej. Igår hann jag inte handla så jag har inget hemma. Ja då ringde jag mina tanter och beställde på telefon. Lorenas man bruno kommer med varorna. Jag ville ha det till luch och ingen har tid och schoppa åt mig idag. Men det löste sig ju. Och lorena sa jag behövde bara ringa om jag behövde något. Mina tanter sätter verkligen guldkant på tillvaron. Först och främst är det dem själva så söta och snälla. Men deras varor är förstklassiga färska och goda..Jag såg ett recept som paolo roberto hadde i aftonbladet på italiensk mat. och jag rekomenderar verkligen att prova pasta al vongole det är verkligen gott. kanin är gott också. Men jag har inte sån apetit på det för jag får dåligt samvete inför mina kaniner..Men det är ett mört och nyttigt kött. jag ska hitta en bild på tony han är speciell. Lite skadad efter en bilolycka, men jättesnäll. Och det var skönt att ha honom med till akuten igår som hjälp och sällskap...eftersom jag är hemma nu återkommer jag säkert här idag. jag hittar inte bild på tony kommer sen..

Inga kommentarer: