fredag 7 november 2008

Gyttjebrotterska


Ikväll när jag skulle åka hem (på cykel) stannade jag som vanligt vid oscar. Det är en liten slänt ner till staketet och sen efter regnet har det blivit som ett litet dyke med vatten och gyttja strax innanför staketet. När jag gav oscar äpplet så tappade vi en bit. Jag böjde mig fram för att ta upp den. Vips halkade jag slog en saltomortal över nedreslanan i staketet in i hagen och hamnar med hakan båda armbågarna och ett knä i gyttjan, och baken i vädret. Jag hadde gärna själv viljat sett hur det såg ut. oscar var där och nosade och buffade på mig. Jag fick för övrigt tag på åppelbiten också, men eftersom den blivit lerig ville inte oscar ha den , jag fick skölja den i vatten först...Jag har en lustig bild på Jean piero när han undervisar en unghäst..Den håller på att vänja sig vid sele och bett. (jag lovar hästen är den smarta av de två)den heter nicklaus bi.