tisdag 18 november 2008

Akuten i Treviso..

Idag under jobbet gjorde jag illa mig i låret, det gjorde otroligt ont. Chefen var med så han skjutsade hem mig för att vila och se hur det blev. Efter lunchen hadde jag så ont så jag tänkte jag kan nog inte jobba mer denna vecka, och jag var inte glad åt det. Jag ringde chefen. Han fixade så Tony fick ta en firmabil och skjutsa mig till akuten. Vi anlände cirka halv fem ganska snart fick jag komma in till en trevlig läkare. Jag fick en smärtstillande spruta och tänkte nu skriver han ett intyg på några dagar så kan vi åka hem. Nej han sa jag skulle på röntgen för att se om det var senan eller en muskelbristning. I sverige kallas det muskelbristning här säger de muscelsträckning. Ja i alla fall fick jag åka rullstol till röntgen och efter någon halvtimme fick jag komma in. Ja det var musceln sa den här läkaren och så skulle jag vänta på bilderna. tog ett tag till nu är det klart tänkte jag. nej då fick jag gå till första läkaren som sa jag skulle gå till en tredje som var ortoped. Han gav instuktioner , skrev intyg. Jag höll på att få slag tjugo dagar ska jag vara sjukskriven, hur ska det gå jag kommer smyga ut till oscar om några dagar var så säker. ja sen fick jag ett recept på någon medecin jag skulle ge mig själv injektioner i magen ungefär som de som tar insulin. och någon gel jag skulle massera in . sen skulle jag på återbesök men fick ingen tid utan någon måste åka till treviso imorgon och boka tid det gick inte att ringa. Klockan halv nio på kvällen var jag hemma stackars tony fick vänta på mig..Nu funderar jag på sjukhusbesöket om jag eller jobbet ska stå för kostnaden eftersom jag gjorde illa mig i jobbet o det skrev de i läkarintyget med. jag har inget betalat men det står det kostar 70 euro på en lapp..forts..följer sen kanske imorgon

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det är väl ändå jobbet som ska betala eftersom du gjorde dig illa på och igenom jobbet. Hur mycket är 70 euro i svenska? Krya på dig. Kram

lurigopalia sa...

jag hoppas det är så..men man vet aldrig här. vissa saker är bättre än sverige andra inte. 70 euro är cirka 700 kronor så billigt är det inte. men jag tror det var för jag saknade ticket. i spanien kunde man köpa typ ett klippkort till doktorn och det kostade en tvåhundra kronor om året och gällde tio besök oavsett vad det kostade.hur det är nu vet jag inte.