tisdag 25 november 2008

Djursex..

Ja ni läste rätt, jag tänker skriva om det. Mest för ag behöver få av mig de tankar som snurrat sedan jag läste expressens artikelserie i ämnet. Sen såg jag min systersons flickvän var med i någon grupp som skrev listor för att det skulle bli en lag emot det. Först och främst är det redan lagar emot djurplågeri, och i många fall är det detta. Men sedan är det en tandlös lag eftersom djurplågeri inte ger mycket till straff och ofta får idioten fortsätta ha djur. Jag tror på en särskild djurpolis som i england, främst för de om det inte är grovt endå följer upp hur djuret har det. Och annars omhändertas djuret sköts om och får ett nytt hem...Det skulle jag önska att vi hadde. Och skulle jag komma och se någon försöka sätta på våra hästar , ja då är jag rädd att det blev sista gången han gjorde det, han blev nog kastrerad med en rostig högaffel...Men nu ska jag försöka vara objektiv trots mina känslor skriker neeeeej... Lider djuren? I vissa fall kanske inte speciellt. En hanhund sätter ju ofta på allt han kan om han får. Och han lider nog inte speciellt. Men där får han ju ett sjukt domminans betende gentemot ägaren eftersom hundar också sätter på för att visa dominans. Så det kan väll kanske betecknas som sjukt, men inte direkt djurplågeri. En kille däremot som sätter på en tik då är man inne på djurplågeri defenetivt om det är en liten ras. ( ett litet inlägg:man vet aldrig. jag bodde utanför enköping granne med en kille och en tjej. En dag var hon själv. Och berättade hon sparkat ut killen. Hon hadde kommit hem och hittat honom i full gång med hennes lilla cockerspanieltik. ) Sen mindre djur en det är defentivt djurplågeri att ge sig på de blir ju förstörda och söndertrasade. Sen kommer vi till det djur jag kan mest om hästen. En kile som sätter på ett sto. Ja det lär hon knappast känna så mycket av. Men det är endå nono. För jag är med när vi insimminerar ston och också när de undersöks inför graviditet med ultraljud.. Det senare sker rektalt. Men innan man gör någonting som gör man går in vaginalt så krävs en mycket någran rengörning och man måste veta hur man gör. Sen den som undersöker måste ha anatomiska kunskaper om hästen. Är så inte fallet riskerar man att stoet får infektioner och sedan inte kan bli gravid pluss det lidande hon utsätts för under infektionen. Så den som ger sig på en häst riskerar dens hällsa så det ska ju också vara straffbart. Det är säkert liknande med kor det vet jag inte. Och de som vill bli påsatta av en hingst. Jag förstår faktiskt inte riktigt fysiskt hur det kan vara möjligt. Men i alla fall det kan väll vara tilllåtet om hingsten får vara lös, för då lär det inte ske mer än en gång. Hingstar slår gärna med benen och stegrar sig osv m de är lösa..så tja sjuka människa lycka till..Jag skulle ju illusrerat detta med några av mina bilder från ultraljud, det är häftigt att se det lilla fölet växa därinne. Eller en rolig liten film där equinox bi bestiger dummyn. Han sjunger nämligen långa mellodier..Måktigt att se , men inte tänker man på sex direkt. Men jag gör inte det för tanken på att någon sjuk människa ska sitta och dregla över mina fina hästar gör att det inte blir några sådana bilder. Sen är det lagen rent praktiskt. jag tror det är jättesvårt att komma åt precis som pedofiler. De gör det ju inte öppet. Vad man får göra är att skapa utrymme i lagen för att jaga dem som sprider filmer och bilder på detta. sen infiltrera deras nätverk för att få bevis..Jag är ganska tollerant det finns allt möjligt som tänder folk. Ok för mig om de sätter på pajer hamburgare och sånt, eller vilken läggning man har bög eller inte. Så länge det är på lika villkor och man inte kränker någon. När jag var yngre så viste man inte ens att det fanns incest,pedofiler och djursex. Det ingår liksom inte i en normal människas föreställningsvärld. Men tack vare det skrivits om incest och pedofiler har barn fått hjälp och förövare straffats. Så infomation ör nog viktigt så normala människor tänker på att se upp med vem de säljer sina husdjur till. Men man kan ju ändå aldrig veta säkert. Jag tycker det är ganska otroligt att det finns så pass många sjuka så de bildar hela nätverk både pedofiler och djursexare..Och de som sen också skadar djuren som den stackars ponnyn i dalarna som skänades och blödde till döds, deska ha riktigt kännbara straff. Och jag tycker de hör hemma inspärrade på mentalsjukhus..Så nu har jag fått ur mig lite av mina tankar, nu vill jag inte ens tänka på det. Och jag ska försöka hitta en länk där man kan skriva på för en lag mot djursex..

Inga kommentarer: