söndag 23 november 2008

Haltade iväg till oscar


Jag haltade iväg till oscar stödd på cykeln. Han blev glad kände igen mig på långt håll och kom springande. Jag tog kort på honom och hans lilla kompis. Oscar fick äpple han är mer än glupsk då. Det är fint ute och varmt i solen , men det var frost inatt och lite is kvar på småpölar. Jag fick se Sugarcane hanover s box var tom. Jag viste han skulle åka,förhoppningsvis hem till Sverige, jag ska ta reda på vart och försäkra mig om han har det bra. Han är 24 år han är den hingst i som har flest milionärer som avkomma. Han har över tretusenavkommor genom åren. Flera hingstar och många toppston. Och han är toppen att ha som morfar. Den hästan är en stor personlighet och jag har skött honom hela tiden jag varit här varje dag, jag kommer sakna honom enormt. Dit han kommer de måste ju få veta att han vill man kliar honom och leder honom i tungan. Han behöver röra sig varje dag för han har lite ont i ett framknä osv. Han har verkligen förtjänat att få ha det bra på ålderns höst. Han är fortfarande pigg o vill busa..här kommer en bild på honom i sin box här

Inga kommentarer: