lördag 22 november 2008

id- kort storyn fortsätter


Tur jag har Tony som skjutsarmig. Jag behöver ett italienskt id kort för att få lista mig hos en läkare. Och det behöver jag snart för jag ska på återbesök och kolla benet. Jag vet att halva farmen ligger i en kommun och andra halva i venedigs kommun. jag bor i halvan som ligger i Mogliano. Men dit är det en bit. Försök i alla fall med kommunhuset i byn tyckte claudia, chefens fru. Jo igår bar det av dit. Nej det gick inte alls för jag var tvungen ha ett papper på husnumret, så det ska kontoret få fixa nu. Fast jag måste säga de var snälla och hjälpsamma fast jag erkände jag kört en rövare o redan viste vilken kommun mitt hus låg i. Men de förklarade också att det var så noga handlade något om brandskyddet osv. Så på måndag ska jag till mogliano och förhoppningsvis ha alla papper med de behöver. De har skrivit så fint på sin hemsida exakt hur man går till väga. Enligt Tony så får man kortet direkt på plats det tar ingen tid. Ja sen är det bara att gå till ussl och skriva i mer papper för att få läkare. sen kan jag få läkartid. Men ok nu har jag tid och krångla och det där id kortet behöver jag ju. Samma byråkrati som i sverige, fast här är dom åtminstånde snälla, i alla fall de jag mött. Det blev en sväng till tanterna och handa också och de ojjade sig över mitt ben och var så hjälpsamma. Och bruno körde gärna varorna till mig. Jag sa det var bra men jag gärna kom ut en sväng för jag blir tokig sitta inne. Idag ska jag få tag i tony få se om han har tid ta en sväng i byn jag har för mig jag sett ett videouthyrningsställe eller dvd är det numera. några filmer skulle inte vara fel. Jag kollade på en gammal film med john cusak igår. Inget mästerverk men en må brafilm..Hår kommer en ankunge jag anknappade o tog kort på

Inga kommentarer: