onsdag 26 november 2008

Inte hänt så mycket


Igår var jag till Mogliano med Tony trodde jag skulle få mitt id-kort. För det första var det större än jag trott så vi snurrade lite innan vi hittade kommunkontoret. Synd det iinte var tid för att kolla runt lite det var fint där. Ja så blev det kommunen då och fixade papprena. Men först ska det gå tio dagar sen ska polisen komma och kolla jag bor på uppgiven addres sen ska jag vänta cirka tjugo dagar sen ska jag kunna hämta id kort..suck tur deras byråkrater är hjälpsamma och trevliga i alla fall..Ja idag har inte hänt så mycket jag haltade iväg till Oscar han var glad o se mig och mycket glad o se äpplet som var med. Han har fått två nya små kompisar , en av dem verkade gilla oscar för han gick med honom hela tiden. Oscar är ju snäll jag har ju lärt honom att inte sparkas. Fast ibland skulle han behöva kicka någon av de andra när de är dumma när det vankas havre..Det mest agresiva oscar gör är att lägga bak öronen när han blir arg han varken bits eller sparkar. Jag var nere hos johanna grannen från rumänien hon berättade en hel del intresant om landet , jag återkommer nog sen om det. Jag ska ta kort på en handgjord yllefilt hennes mamma gjort hon har både spunnit kardat och tovat ullen. Flera av fölen jag hållt på och vant vid människor och lärt gå i grimma har åkt till udine till vårt ställe i bergen idag. Jag ska visa ett kort därifrån. Tomas min systerson och hans tjej Sara är med på bilden de var med dit förra sommaren..

Inga kommentarer: