onsdag 13 maj 2009

Hoho ...







Det ekar här. Känner ungefär som hoho var är alla. Mamma och min styvfar åkte hem ikväll. Det har varit så roligt och haft dem här. Jag har inte hunnit att blogga och kommentera som jag brukar, men det är ju för jag velat umgås med dem. Igår var mamma och styvfar på promenad längs floden här. Det myllrade av jättekarpar hela floden var full och det verkade som de lekte. De såg stora bjässar. Jag har också sett dem de ligger på kring tjugo kilo enligt min chef. Sen var jag ledig på efermiddagen och vi gjorde en liten shoppingtur till byn. Ett par fiskar inhandlades samt ett underbart vitvin från Toscana som hette capsula viola 2007.Vi åt en god ungsbakad fisk som heter Orata. Och så blev det jordgubbar sen.
Här är några bilder från i söndags i Venedig
.Och en marknadsbild från Padova.

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Det är alltid så trist när besöken åker hem.. Det blir så tomt...

Veronica sa...

Det blir väldigt tomt... Men ni verkar ha haft fina dagar tillsammans :)
Hmm, ska ta och kolla upp det där vita vinet från Toscana, adrig hört talas om det!

Kram på dig