söndag 24 maj 2009

Ett år en månad och en dag..







Så gammal är Oscar idag. Jag var i Udine och hällsade på honom. Han har det bra och Nicola sköter bra om honom. Men han blev glad när jag kom. Och jag hadde svårt att ta bilder i hagen eftersom han var tätt tryckt intill mig och ville inte gå bort och modella. Så jag fick gå ut ur hagen och ta kort. Sen var vi till ett litet värdshus i bergen där. Det är alldrig turister där det ligger underbart. Jacobi som har stället är jättemysig. Och det är billigt. Vi var tre personer som åt antipasto. bla. en salami gjord där på vildsvin som var underbar och köttbullar på buffelkött. och mycket mer. Sen efter en liten likör gjord i huset på äpple. Allt gick på femton euro för oss tre. Och det var massor. Ja sen höll jag på att bli med kattunge de var ljuvliga. I bilen spelade Tony för fulla muggar och jag och han skrålade och sjöng med I Italienska schlagers och andra gammla godingar typ 80 tals disco med Donna Summer, Aha osv. Det bidrar ju till ett gott humör pluss att vädret var toppen.Nu ikväll vid sextiden började det mullra och Lucas fru säger det kan komma hagel så jag har täckt alla växter tagit in blommor och stängt fönsterluckor . Hagel här kan vara som pingisbollar.Nu hör jag åskan så ovädret är snart här då får jag gå över på batteridrift på datorn..Skön dag. Nästa helg blir det havet..Men jag är lycklig över att Oscar mår bra..Jag fick ett Sms från en vännina i Sverige Nina hon hadde fött en pojke,grattis J a och såklart grattis till Sören som ju också var med på en bit av pojken....Vid värdshuset höll jag på att bli med kattunge de hadde fyra små på bilden en av dem. Sen en bild på en del av Oscars stora hage. Och slutligen Oscar som är en stor kille nu..

1 kommentar:

Daniel sa...

Så ståtligt fin han e!