tisdag 31 augusti 2010

Skuttande arab.


Jag har börjat longera Kirina arabstoet som har ett föl Hon behöver komma i form. Hon travar elegant. Men när hon ska gallopera så skuttar hon med bakbenen,hon galloperar korekt med frambenen men liksom hoppar jämfota med bak Undrar om hon bara kan detta? Ser ganska dumt ut. Och ska man rida henne kan detta skuttande inte vara bekvämt. Jag har hållt på med hästar i många många år men detta har jag inte stött på. Jag får fråga Corado när han kommer imorgon. Han är instruktör på högsta nivån. Sen har han tävlat på landslagsnivå i dresyr.Han ska rida Talaiot Andalusiska hingsten han gör det ibland å han behåller kvalliten på vad han kan. Hingsten alltså.

Lilla Amir går också i skola han ska lära sig lyssna på komando som smackningar och stanna osv. Han är bedårande jag avgudar den lilla busungen.Jag har hittat ett program jag gillar på tvn.. Det är svårt på italiesk tv då det mesta är skräp. Det är på canal italia ett program där de sjunger italienska sånger. Helt underbart jag blir så glad av att lyssna och gal med för full hals.På bilden villan där jag bor. Ja inte i stora huset utan en flygelbyggnad..

3 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Hej!
Åh, så du är tillbaka igen, det har jag missat. Så kul!
Ser att det har skett en del förändringar. Hoppas det känns bra :o)

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va kul att du är här igen! Undrat ibland och eftersom jag har dig på min blogg så klickade jag och hips, vips - där var du!
Nu ska jag läsa dina inlägg, intressant verkar det om människorna och arvsanlagen....
Vi har några italienfödda hästar här på Peabtravet,bl a Nobile Ral (Toss out) som startar på Jägersro lördag!
Ha det!
Carin i norr

Marianne sa...

Åh, vilket spännande yrke du har! Det var min dröm på den tiden jag höll på med hästar, men det var länge sedan. Har länge tänkt börja rida igen, men det har inte blivit av. Vi får väl se vad framtiden har att erbjuda.

Du vet väl att du kan se SVT genom SVT World? Det är ett sammanslag av ettan och tvåan. Vi har den och jag måste säga att jag tycker att det förhöjer vardagen bra mycket. Man kan visserligen se många program via nätet, men det är ändå lite extra att ha det på tv.

Nu ska jag kika vidare här hos dig!