tisdag 3 augusti 2010

Förändringen







Det har hänt massor sedan jag skrev sist. Men en sak är att jag såg med oro hur Biasuzzi sålde av hästar och det är kris i travbranschen. Då fick jag ett jobberbjudande jag inte kunde motstå. Istället för att gå och oroa mig har jag nu fått ett jobb där jag inte behöver bekymra mig om framtiden. Araben som det står om härnedan ,som var och fölade på stuteriet,dennes ägare erbjöd mig jobb. Hon behövde någon som kunde hästar för själv vet hon inte speciellt mycket. Hon har sex arabiska fullblod och en andalusisk hingst. Så jag blev erbjuden lite högre lön ett boende och att jobba med hennes hästar,samt även ge hundarna fyra stycken mat varje kväll. Jobbet är säkert för hon har inte hästarna för annat än nöjes skull och de är bland de rikaste i Itlaien. De har bla. byggföretag.



Om boendet ,stället är en 400 år gammal villa (vi skulle kalla det gods eller herrgård) med tillhörande park och en egen liten kyrka. Jag bor just nu väldigt fint i deras gästrum som ligger i en separat flygel det är gym där och en stor swimingpool. jag har badrum kök och ett stort rum plus andra rum. Men det är tillfälligt de ska bygga en egen lägenhet åt mig med gästrum så jag kan ha sverigefrämmande,tvättstuga kök mm. allt efter mina önskningar. Detta ligger i en liten Stad som heter Mirano det är ungefär tre mil från andra stället. de har täta förbindelser med buss till venedig och padova det tar bara tjugo minuter. staden har en mysig gammal stadskärna och det tar fem minuter dit med cykel. Så även om det är som på landet ligger det centralt.



Hästarna det är arabstoet Kirina med fölet Amir . En svart arabhingst som är pappa till Amir. Ett ungt sto som heter Pandorea och sen den andalusiska hingsten Talaiot. Sen är det ett fint arabsto som just nu är på väg till London för worldcontest for arabian. Hon vann italienska mästerskapen, henne har jag inte sett än. Jag sköter allt med hästarna från mockning till motion. Det är skönt att få sköta djuren efter mina egna ideer och principer.



familjen där jag jobbar är sylvia och Gabrielle sen deras två döttrar victoria och ginevra. Jag ska skriva mer om hundarna sedan. nu lite bilder.skimmeln på bilden är taliot och rids av Fabienne en vänn till Silvia. En bild på villan. Sahbin den svarta arabhingsten. Det får räcka för denna gången för det tog en evig tid ladda bilder idag.

1 kommentar:

Helly på vift sa...

Men så himla kul för dig :) Låter ju som ett drömjobb :) Hoppas verkligen att du kommer trivas och jag ser fram emot att följa dig igen :)

Kram från Sicilien.