söndag 22 augusti 2010

Är jag rasist..

Jag funderar en del kring det eftersom jag bor här och många är det. Jag har vänner i många kulörer. Och jag anser man bör behandla alla lika. Alla ska ha samma rättigheter och skyldigheter. Jag tror på att det finns bra och dåliga peroner i alla länder eller religioner. Men här kommer kruxet, jag tänder inte på färgade personer. Jag kan tycka några är snygga och trevliga men mina hormoner är tydligen rasistiska.. Nu är det ju så det har att göra med jag vet inte vad, jag tänder inte häller på personer som är väldigt mycket kortare än mig eller karlar med helskägg. Mitt öde blir väll så småningom att bli kär i en skäggig pygme. Redan när jag var liten började detta. Jag sa till min mamma jag tyckte deras platta breda näsor och stora läppar var fula. Min stackars mamma blev nog förskräkt och sa de tycker nog du är jätteful också. Och man ska bedömma en person efter hur den är inte hur den ser ut. Osv. Så det har då inte att göra med min uppfostran. För mig är det lite samma sak som jag tex. inte tänder på kvinnor. Är det kemiskt eller vad är det? Jag fick en kille från nigeria efter mig nyss och han var väldigt påstridig. Jag sa till honom att för det första är du otrevlig och för det andra så har jag aldrig tänt på färgade ,då kallade han mig rasist. Vad tycker ni, är det rasistiskt? Man kan ju inte tvinga sig själv bli intreserad. Då är jag ju också diskriminerande mot kortväxta och skäggiga och lesbiska.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Varfòr skulle du vara rasist? Skulle det vara politiskt korrekt att dà tvinga dig till att fòrsòka vara med honom? Nix, jag har heller inte kikat pà varken afrikaner, asiater, mellanòstern eller sydamerikaner. Jag gillar inte heller smala, korta, allt fòr hàriga och òlmage. Men det betyder inte att jag har fòrdomar om dem. Ordet Rasist àr ett ord som nyttjas i demokratiska samhàllen fòr att fà det man vill. Hur mànga gànger har inte jag blivit kallad fòr det som chef och ska rekrytera. Det jag skrivit nu skapar sàkerligen rabalder, men jag bjuder pà det. Efter ett par òl brukar de flesta òppna upp.

Slitet ord det dàr...

lurigopalia sa...

Jag har varit ihop med en sydamrikan en gång en kille från venezuela med rötter på Madiera.Förlovad med en från Tenerife.Jag tror jag skulle kunna tycka en arab är snygg, men där kommer det in religösa skillnader istället.Jag vill inte vara med en som har den kvinnosynen som många av dem har.Jah håller med om att ordet rasist har också blivit något som utnytttjas fel.

Alexandra sa...

Äsch nej, jag har faktiskt funderat i samma banor som du, så jag tycker inte du är rasist. Men jag tror som du att det är personen som man blir kär i, inte nationaliteten. Vem vet, kanske man går och förälskar sig i en afrikan en vacker dag trots allt? Haha.

lurigopalia sa...

tack Alexandra för kommentaren, skönt man inte är själv.Det är så infekterat att säga något i den här frågan. Man blir lätt missuppfattad. Men jag vill inte behöva censuera mig själv utan jag vill vara ärlig.Det är alltid intresant att höra vad andra tycker

pappa B sa...

En liten lätt spak i skrevet skulle nigerianen haft. Eller när man ändå är igån så skulle det vara enrejäl så att kulpåsen sprack., Då hade det inte blivit några mer mörkhyade otrevliga sorter som han..
Stå på dig bara, Själv har jag många vänner med utländsk bakgrund och de flesta av dem kommer att rösta på SD i årets val i Sverige. De tycker att det gått på tok för långt här hemma. Det tycker jag med, och jag skäms inte för att jag förespråkar ett stopp för invandringen till Sverige ett par år framåt. Jag hissar görna vår blå/gula flagga utanför villavagnen på sommaren och har en liten rackare på midsommarbordet så jag är nog också rasist.
Kul att du kommer in till mig med dina friska fläktar. Kram