fredag 3 september 2010

Min lediga dag..


Jag var ledig idag. Jag började med att fara runt med cykel i stan och kolla en massa butiker. Jag hittade ett helt nytt kvarter med butiker. Jag shoppade lite också inte till mig själv utan en liten bebisflicka. Sen var jag in till min slaktarebutik. Jag handlar alltid där för det finns inget hästkött där. Ägaren har hästar själv och vill inte sälja hästkött det skulle kännas fel säger han. Jag var in för att köpa lite skinka. Då fick jag en salami som gåva. Men han viste nog vad han gjorde för den var beroendeframmkallande god. Gjord i butiken där. Sen så ville han jag skulle komma och titta på han och fruns hästar . Det gör jag gärna, roligt med nya bekanta både fyrbenta och tvåbenta. Han har hopphästar.

Sen när jag kom hem kom min vännina Chiara på besök ,hon är vetrinär. Vi kollade in hästarna och hon tyckte de hadde det bra i min vård så det var ju bra. Vi åkte ut på stan och tog en glass. Sedan skulle vi åka till kyrkogården. En gemensam vänn till oss har dött inte för så längesedan i cancer i hjärnan. Han var vetrinär och en av de skickligaste vetrinärkirurgerna i Veneto. Hur som hellst när vi kom till kyrkogården letade vi efter en vaktmästare som kunde visa oss var graven var. Vi hittade ingen och gick runt lite på måfå. Då får vi se grindarna går igen. Vi är inlåsta på kyrkogården. Chiara säger hon har telefonen i bilen ,och min har slut på batteriet. Hon börjar prata om att klättra över muren. Vi skulle klara det om vi kravlade upp på en tomba med monument vi kunde kliva på. Som tur var så upptäckte jag en nödöppnare. Jag kan föreställa mig hur vi sitter på muren eller kravlar på gravkammaren och polisen kommer. Men vi kom ju ut utan att behöva klättra.Efter det lilla äventyret åkte jag hem..Bilden är Open mind bi. En hingst efter Andower hall och Nonosensewoman. Han såldes till Sverige och är i träning hos Stig h och ska snart starta han är två år. Ska bli spännande att följa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En sån liten sötis!!!!
Vilken rolig blogg - är det du som skrivit i min nyss?
Bloggadressen stämde inte men hur många italien-mostrar kan det finnas???
Oavsett - ha en fin kväll! :-)

Helly på vift sa...

Vilket äventyr! Skulle inte vilja bli inlåst på en kyrkogård. Tur att det löste sig.

VIlken sött litet puledro :)

Marianne sa...

Oj vilka äventyr du har varit med om. Tur att ni kom ut därifrån. Och vilken söt liten kille du visar!