lördag 28 augusti 2010

Arvsanlag eller hur de ser ut..

Jag tycker det är roligt att studera människor. Det gör man ju utmärkt på en uteservering med en cappocino eller en glass tex. Jag lade märke till i Torino var det ett vist stuk på folk. Lite musaktiga snipiga ansikten var ganska vanligt där. Här i Mirano har jag sett något väldigt utmärkande på många. Ni vet vad en sk. flyende haka är. Det är när man nästan inte har någon haka. Så ser många ut här och konstigt nog mest kvinnor. Min förra chefs fru och dotter ser ut så. Och nu fick jag reda på frun kommer härifrån Mirano kommun.Från Napoli är många kortväxta och väldigt mörka ofta med krulligt hår. Udine finns det många som är långa och blåögda. Bara lite funderingar på kvällskvisten. Det har åskat och regnat ikväll faktiskt skönt med lite vatten på allt damm i alla fall eftersom det blir fint imorgon. Undra om barnaga är lagligt här. Det är ganska ofta man ser mammor som ger sina små smisk på rumpan och ingen verkar reagera på det.Om det hjälper? Nja Italienska ungdommar är ganska lika svenska en del bus och en del seriösa väluppfostrade. Igår såg jag föresten något som inte var så skoj för den drabbade. Det kom en bil full med unga killar. De slängde ut en hel glass på en gubbe som kom på cykel. Han var alldeles framför mig så det var nära jag hadde fått på mig också. Jag han inte reagera innan bilen var borta synd man inte hann med att ta bilnummret.Gubben var förståligt nog inte glad. Hemskt dumt gjort han kunde ju också ha cyklat omkull och skadat sig.

Inga kommentarer: