onsdag 4 augusti 2010

Rumpont







Jag ligger och försöker vila. För en 14 dagar sedan efter jag fått träningsvärk i rumpa och lår på en sida. Ja det var då det var så varmt,då låg jag under fläkten utan täcke. Jag fick muskelinflammation. Jag har haltat runt och ätit alvedon och smort med div. liniment. Igår insåg jag jag fick nog lov att ta det lungt samt äta bufren som är antiinflamatorisk. Jag hittade som tur var en bok på cd så hela dagen igår låg jag och lyssnade på den. Jag ska ta det lungt idag och imorgon. Det känns redan bättre så sen är jag nog redo igen för jobba. Men attans vad ont jag haft ibland har jag inte kunnat sova. Jag avskyr att ligga stilla. Jag längtar redan efter hästarna,speciellt den charmiga lilla arabungen Amir. Jag drog fram honom till världen. Den lilla ungen började gnägga innan bakbennen ens kommit ut ur mamman. Han var så liten men perfekt. Idag har han växt och är fortfarande perfekt och värdens busfrö som älskar att gosa. Jag pysslar mycket med honom går i grimma lyfta hovar,rykta,stå uppbunden osv. För han är redan lite hingstig och då är det bättre uppfostra honom innan han blir en busig unghäst.Jag ska lägga upp en bild då han är en dag pluss bild från nu

3 kommentarer:

Helly på vift sa...

Stackare, och jag antar att du vill komma igång och jobba nu när du precis bytt jobb, men som du säkert vet så måste man ju lyssna på sin kropp annars blir man ju inte bättre.

Amir är verkligen supersöt :)

Helly på vift sa...

Hej igen! Tänkte bara säga att ett sätt att träna riditalienskan på är att läsa dressyrprogram. Googla typ Ripresa E 300. Fungerar bra om man redan kan lite italienska :)

Fast skicka gärna en lista med fraser så kan jag hjälpa dig.

Kram H

lurigopalia sa...

Tack Helly jag ska göra som du skrev.Ja det är trist med benet men jag tror en dag till så är jag redo . Orkar inte vara stilla mer i alla fall. Men det blir lite longering och sedan får en vännina till ägaren rida . För jag tror inte jag är redo för det än.Det är så sjukt hur det hela började och varför i ett ben. Det är en liten traktor med släp. Jag ska backa och får växla åka fram backa osv. Ovan som jag är vid det får jag träningsvärk i kopplingsbenet