lördag 7 augusti 2010

Fin resturang


Jag och en svensk tjej som bor här som heter Camilla skulle ut och äta igår. Flera ställen var semesterstängt. Vi hamnade på ett ställe hon kände till. Det var en resturang jag precis läst fått en stjärna i guide michelin. Det var fint men inte översnobbigt som det lätt kan bli på sådana ställen. Jag tvekade länge vad jag skulle ta. Funderade på duva med gåslever mm. Men det blev en oxfile som var ångkokt i olika bulljonger sen var det en massa annat till jag inte vet vad det var.Men oerhört gott var det. Camilla tog en grillad biff och också hon fick en massa tillbehör som vi inte vet vad det var. Det var inte dyrt för att vara sådan klass vi betalade 200 kr per person. Och med tanke på att inne i Venedig kan man få betala 300 för en pizza om man väljer turistfällorna. Roligt att jag har någon svensk igen att umgås med. Vi har samma smak vad det gäller böcker så vi bytte lite så nu har jag lite att läsa.

På hästfronten blev jag glad idag. Den andalusiska hingsten har sedan den kom för en månad sedan ätit dåligt och verkat deprimerad. Jag har ägnat mycket tid åt den . Idag lossnade det. När han kom ut i hagen började han hoppa runt stegra och slå bakut och visa glädje för första gången. Det var så skönt att se. På bilden Talaiot och Fabienne. Resturangen jag skrivit om heter La Ragnatela och är värd ett besök och ligger lite utanför Mirano.

Inga kommentarer: