torsdag 19 augusti 2010

Gul kräm


Jag undrar om de inte vet vad variation är de Italienska bagarna. Bröd bagerier är en sak de har mycket att välja på. Men alla bakelser och kakor verkar vara gjorda av samma deg med lite variationer i dekoration och innehåll. i början tycker man det är gott men efter fem år är jag trött på den gula kräm som det mesta innehåller. Det som är som inehållet i en damsugare fast utan punch som de flesta chokladbakelser verkar bestå av. Sen mördegskakorna i olika former men samma smak o deg. Tårtor har jag däremot fått jättegoda frysta sk semifredo med någon typ mousse i bärsmak. Och glass ska vi inte tala om..där är sverige ett uland jämfört med detta.

idag har jag jobbat först och sedan varit in och köpt mig ett skohorn. det tåg ett tag innan jag lyckats få dem förstå vad jag ville ha. De kom med olika hålfotsinlägg och skavsårsplåster. Jag viste nämligen inte vad skohorn hette på Italienska.

Inga kommentarer: