tisdag 20 januari 2009

Nytt försök att få id kort


Jag var med Monica till Mogliano idag. Mitt hus liger i en annan kommun än kontoret och stallet. Det innebär jag måste åka till Mogliano för att fixa id kort. sist jag var där fick jag en lista på vad jag behövde göra. En av punkterna var att ringa polisen de ska komma och kolla att jag bor där jag uppgett. Paola på kontoret här, en riktig häxa som styr och ställer sa det skulle jag inte alls göra. Jag antog då hon pratat med kommunen. Ja så idag när jag kom fick jag beskedet att det skulle jag gjort, jag är så arg på Paola det är tredje gången hon ställer till det för mig genom sin arogans och inkompetens. Tur damen på kommunkontoret är snäll och hjälpsam. Som hämd fick Paola uppdraget att ringa polisen . Och allt blir fördröjt cirka en månad tre veckor...Jag och Monica fick i alla fall en cappocino och en fritelle. det är en sorts friterade munkar med fyllning som sälj endast nu i carnevalstider de är goda. Här är en bild på min överlevande kaninunge. Jag fick ha den i en bunke så den gick att ta kort på. Imorgon tänker jag börja jobba igen. Jag saknar hästarna och jag känner mig bättre nu.Föresten någon som har något bra namn på ninen?

3 kommentarer:

Veronica sa...

Haha, det lät som en riktig häxa. Visst kan det vara krångligt med Id-kort och andra byråkratiska grejer. Tur att du fick lite fika i alla fall :) Vad söt kaninen är, men är det en flicka eller pojke? Kommer med två namnförslag, Putte och Pärlan.

ha det så bra! Kram på dig

lurigopalia sa...

bra namn jag vet inte om det är pojke eller flicka för den är för liten att se det på än..

Veronica sa...

Då får man vänta och se vad det är!

Kul med kokbok som ger lite inspiration. Får se vad jag får till middag ikväll..

Kram