tisdag 6 januari 2009

En mysig o fin jul



Jag fick exakt den jul jag önskat. Min familj samlad, god mat i lagom mängd. Kankse lite lite för mycket men det hör julen till och jag stoppade det själv i munnen. Alla på bra humör och sen var det snö. Julafton avslutades inte jäsande framför tvn. Vi spelade ett spel jag glömt namnet på som Sara min systersons tjej fått i julklapp. Hon kom till oss på kvällen efter firat jul med sina systrar och föräldrar. Det gick ut på man fick utmaningar att göra div. fånigheter som stod på kort. sedan skulle de andra gissa om man gjorde det. Gissade rätt fick man flytta sin spelpjäs. Och den utmanade fick göra utmaningen som den fått. Jag fick äta en matsked ren marmelad, äckligt. klia mig och låtsas jag fått flatlöss i 30 sekunder. Saras 30 sekunders monolog varför hon var bäst och kommer att vinna spelet var rolig. Osv. det var nivån på spelet, jo min syster skulle bita valfri spelare i tånaglarna ,hon gjorde det sin dotters men endå..

1 kommentar:

Vicky sa...

Härligt att du haft en bra jul! Vi har också haft det lugnt och avslappnat under lovet.

Välkommen tillbaka till ett vintrigt(?) Italien!