måndag 26 januari 2009

Hovslagaren var här


Idag var hovslagaren här för att verka hovarna på 25 föl födda 2008. Bland dem var min Oscar han uppförde sig perfekt och lyfte så fint på benen. Snällare liten häst finns inte, sparka vet han inte vad det är. Bits gör han inte häller ,fast han drar mig i flätorna det har han gjort sen nyfödd. Mina tjejer på bb blir större och större om magen. Inatt tror jag Ethel bi kommer att föla.

Jag hadde med mig utav min egengjorda limoncello till grabbarna och bjöd på idag. De gillade den verkligen, jag har gjort den mindre söt än vanligt efter ett recept på bloggen aglio e olio ,så tack så mycket för det..

En annan fundering, varför är en del så taskiga? En bloggkompis här fick en flera taskiga kommentarer i sin blogg och även kommentar om pojkvännens utseende. Det var samma person som skrivit ,de dumma kommentarena. Otroligt omoget. Och varför känner man att man ska vara tvungen att racka ner på någon, man är ju liksom gäst på dennes sida. Det är skillnad om man skriver något man kan debatera som tex. en politisk åsikt, då kan man ju skriva om man tycker anorlunda. Men för den delen kan man ju ha en respektfull ton gentemot varandra. På sajter med mycket ungdommar tex. lunarstorm kan tonen vara rå och den ena kommentaren dummare än den andra. Men de flesta här som bloggar är vuxna , och borde uppföra sig därefter.. Så därför en stor riskvast till denna person. Hoppas vi slipper sånt i fortsättningen.

Här kommer en bild på stona på bb..

4 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Kram!!

Livet på Citronodlingen sa...

jag berättade för Peppe att ni fått 25 föl förra året, då blev han hemskt nyfiken :o) Här på citronodlingen finns det 3 vuxna hästar och 2 föl från i somras. Hur många hästar har ni där vill han veta :o)

lurigopalia sa...

Riktigt hur många hästar det är just nu vet jag inte men 123 ston varav 2 har fölat och 91 kvar att föla. vi har 90 fjolårsföl,fem avelshingstar (toss out) två ridhästar,och tävlingshåstar och unghästar rör sig om ett hundratal de är hos olika tränare och ibland köps eller säljs någon därför har jag ej exakt antal..

Veronica sa...

Bra att du tog upp det där med omogna vuxna människor! Man kan ju fundera över vad dom har för fel!
Kul att fölningen har kommit igång och jag kan tänka mig att ni ar mycket att göra på erat stuteri.

kram