onsdag 28 januari 2009

Jag har åkt polisbil

Idag kom polisen hit. Jag håller ju på att krånglar för att få mitt Italienska id-kort. Det behöver man bla.för att få lista sig hos en läkare. Men för att få detta krävdes ett besök från en polis,som ska kolla att jag bor på uppgiven address. Polisen kom till kontoret och därifrån fick jag åka med honom hem till mig. Det var en ung snygg kille, jag ångrar jag inte tog kort på honom. Han var trevlig och skojade om att han hoppades det var sista gången jag behövde åka polisbil. Men nu är det i alla fall klart, nu ska jag bara vänta på att de ringer från kommunen att jag kan komma och hämta kortet.
Nu har jag 2 ston datumet för fölning har gått över på, så de kan få när som hellst. Oscar fick duscha sina ben idag, han var jätteduktig. Han går med på allt man gör med honom bara jag är med. Han var lerig därför fick han duscha och lite svälld i benen. De kan bli det av att vara leriga för länge,leran tränger in vid kronranden och kan till och med orsaka infektioner. Imorgon kommer vetrinären och ska kolla honom. Det har kommit en cirkus till byn. När jag passerade fick jag se några tigrar som vankade fram o åter i en liten gallerbur. Det är jättespännande att få se tigrar, men inte på bekostnad av deras mående. En tiger kan inte må bra i en sådan där liten gallerbur det är sorgligt att se. Det finns en anledning till varför rovdjur är förbjudna på cirkus i Sverige, jag tycker det är bra. Jag kommer inte att gå på cirkusen jag blir bara ledsen av att se de stackars tigrarna.

9 kommentarer:

Anonym sa...

VA FAAN VA DETTA FÖT RABIAT KÄRRING DÅRÅ???VART KOM DU IFRÅN??SER FANN INT KLOK UT ASSÅ!!!

Livet på Citronodlingen sa...

Jag kan inte komma ihåg att de kom hem och kollade när jag skaffade ID-kort, jag vet att de kom när jag skrev mig på den här adressen, det kan i och för sig ha varit i samma veva, så att de kollade båda sakerna samtidigt kanske.. Jag kommer inte ihåg riktigt. Det var en polis som pratade svenska :o)

Jag tycker du ska ignorera den där sigge, verkar inte vara någon trevlig typ...
Kram, kram!

lurigopalia sa...

ja sigge du är också välkommen hit till bloggen. Men har inte din mamma lärt dig hur man uppför sig när man är gäst. Nu är du ju gäst här i min blogg. Skulle vara spännande att se hur du ser ut (så man får se hur man tydligen måste se ut hehe) Du har i alla fall givit mig ett gott skratt lilla vän..

Anonym sa...

Tackar! Kul att du kollade in, nu skall jag fortsätta läsa om dig och dina hästar!

HjalmarSelma

Veronica sa...

Ja vart dök Sigge upp ifrån?!
Vad skönt att det blev klart med id-kortet.

Kram

segsliten sa...

Så där krånligt är det inte här, men med mig tjafsade det om annat. Inget konstigt dock, för vem har någonsin lyckats göra något utan komplikationer i det här landet?
Kram ☺

Anonym sa...

Hejsan,,vet att en kompis till mej fick påhälsning av polisen på Sicilien men det var då hon skulle flytta HEM,,hade uppgett avflyttning +dag,,,men poliserna kom mycket TIDIGARE o undrade vad hon gjorde kvar på Sicilien,,,för tidigt alltså!!(Knackade på dörren oplanerat) inga snygga poliser heller som i ditt fall,,hihi

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, lyllos dig! ;o)
Näe, vem vill ha såna vänner? Och inte är det konstigt att man inga har när man behandlar dem på det sättet heller....

Myra sa...

Men jisses. Måste de göra hembesök, menar du?
Olika regler i olika länder, helt klart. :)